onsdag 25 juli 2012

ارز دولتی برای مسافران خارجی حذف شد

رئیس کل بانک مرکزی از حذف سهمیه ارز مسافرتی برای تمامی مسافران خارجی خبر داده و گفته است که فقط زائران حج تمتع دلار دولتی دریافت می‌کنند.
عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با آنا ضمن تشریح برخی از نکات مهم جلسه غیرعلنی امروز مجلس اظهار داشت: در این جلسه محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک در خصوص تک نرخی شدن ارز از سیاست‌های دولت برای اجرایی شدن ارز تک نرخی در بازار سخن گفت.
وی همچنین به نکات دیگر سخنان رئیس کل بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد:‌ رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره سیاست‌های مربوط به تخصیص ارز به صادرات و تخصیص ارز به کالاهای مهم اساسی برای رفع نیاز داخلی کشور گزارش‌هایی را ارائه داد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:‌ بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود از حذف سهمیه ارز دولتی به مسافران خارجی خبر داد و گفت که از این به بعد فقط مسافران حج تمتع ارز مسافرتی (دولتی) دریافت خواهند کرد.
وی همچنین تأکید کرد که بهمني رييس كل بانك مركزي در مورد گراني‌ها و وضعيت بازار سكه و ارز، تورم و نرخ ارز مسافرتي گزارش داد.
به گزارش آنا، از ساعتی قبل مجلسی‌ها جلسه غیر علنی خود را با وزرای اقتصادی برای بررسی وضعیت اقتصاد و به خصوص گرانی‌های اخیر آغاز کردند.
برهمین اساس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه غيرعلني به بررسي موضوع گراني‌‌هاي اخير با حضور غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت، حسيني وزير اقتصاد و دارايي، قاسمي وزير نفت، بهمني رييس كل بانك مركزي، خليليان وزير جهاد كشاورزي مي‌پردازند.
در این جلسه رضا رحماني، رييس كميسيون صنايع و معادن، عباس رجايي رييس كميسيون كشاورزي، غلامرضا مصباحي‌مقدم رييس كميسيون برنامه و بودجه، تاج‌گردون و توكلي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه در مورد وضعيت اقتصادي كشور بخصوص موضوع گراني به بیان سخنانی پرداخته‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar