torsdag 19 juli 2012

استفاده شورشیان سوریه از شبکه‌های اجتماعی برای آموزش دفاع شخصی و استفاده از سلاح

 ارتش آزاد سوریه، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های مبارزه مسلح با رژیم بشار اسد، ویدیو‌هایی را در یوتیوب و فیسبوک آپلود کرده که به بینندگان خود دفاع شخصی و استفاده از سلاح‌ را آموزش می‌دهند.
در حالی که نیروهای مخالف بشار اسد از نظر نیروی انسانی در موقعیت نامناسبی نسبت به نیروهای دولتی و ارتش قرار دارند، به گزارش سایت وایرد، «ارتش آزاد سوریه» با این ویدیو‌ها که در حسابی با نام «اف اس ای هلپ» منتشر می‌شوند به شورشیان آموزش‌های لازم برای مقابله را می‌دهد. این کانال یوتوبی بیش از ۸۰ ویدیو به زبان عربی دارد و به شورشیان سوری دفاع شخصی، تمرینات ساده‌ی بدنی و چگونگی تمیز کردن و نگهداری سلاح را آموزش می‌دهد.
اگرچه این کانال دستورالعمل‌های دقیقی برای استفاده از سلاح گرم ارا‌ئه می‌کند ولی هیچ نکات آموزشی درباره‌ی استفاده از مواد منفجره و بمب گذاری‌های انتحاری که دیروز باعث کشته‌ شدن سه تن از مقامات ارشد نظامی اسد شدند، ندارد.
«اف اس ای هلپ» صفحه‌ی فیسبوکی هم به راه انداخته که اجازه دانلود کردن این ویدیو‌ها را به اعضای خود می‌دهد. آنها می‌توانند بدون ارتباط با اینترنت هم این برنامه‌های آموزشی را تماشا کنند.
این ویدیو‌های آموزشی تا کنون ۴۶۳۰۰۰ بار بازدید شده‌اند و صفحه‌ی فیسبوک این گروه بیش از ۷۵۰۰ «لایک» خورده است. استیو جانسون، یکی از نویسنده‌های وبلاگ «فایرآرم» بر این باور است که حامیان خارجی ارتش آزاد سوریه این ویدیوها را درست می‌کنند. به دلیل اینکه کیفیت ویدیوها و انواع مختلف اسلحه‌های استفاده شده بسیار بالا است.
استیو می‌نویسد: «فقط چند کشور در دنیا وجود دارند که شما می‌توانید توقع این را داشته باشید که یک تپانچه‌ی کل-تک، سیگ ۹ میلیمتری، گلاک جن ۴، تفنگ ورکفرس رنچ و اس اند دبل‌یو ام اند پی ای آر-۱۵ را همه با هم در یک جا ببینید. این ویدیوها به احتمال زیاد در آمریکا یا کانادا فیلم برداری شده‌اند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar