torsdag 19 juli 2012

مراسم سالگرد شهدای کهریزک؛ عصر امروز در مسجد نور میدان فاطمی تهران

چکیده :مراسم سالگرد شهدای جنایت کهریزک، روز پنجشنبه 29 تیرماه از ساعت 6.5 تا 8 بعد از ظهر در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد. در این بازداشتگاه، دهها تن از جوانان بازداشت شده در اعتراضات خیابانی تیرماه 88 زیر شکنجه قرار گرفتند و کشته شدن دست کم چهار تن از آنها مورد تایید قرار گرفته است….
مراسم سالگرد شهدای جنایت کهریزک، عصر امروز – پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۱ – در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش کلمه، خانواده شهدای کهریزک با انتشار اطلاعیه ای از برگزاری مراسم سالگرد فرزندانشان خبر دادند. در این اطلاعیه آمده است:
بنام الله که همه به سوی او رجعت می کنیم
سومین سالگرد عروج مظلومانه فرزندان عزیزمان را گرامی میداریم و بیادشان (امیر- محسن- محمد) به سوگ می نشینیم (جوادی فر- روح الامینی- کامرانی)
زمان این مراسم، پنج شنبه ۲۹ تیر ماه از ساعت ۶٫۵ تا ۸ بعد از ظهر و مکان آن، مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران اعلام شده است.
جنایات بازداشتگاه کهریزک پس از آن اتفاق افتاد که مرتضوی و دو تن از زیردستان او به نامهای قاضی حداد و قاضی حیدری فرد، برخلاف قانون دستور انتقال گروهی از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی به بازداشتگاه نیروی انتظامی در منطقه کهریزک واقع در جنوب تهران را صادر کردند.
این سه قاضی هنوز محاکمه نشده اند، اما گروهی از ماموران نیروی انتظامی در این پرونده محاکمه شدند که دو تن از آنها به اعدام محکوم شدند؛ اما خانواده های قربانیان از آنها گذشت کردند و خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان اصلی شدند.
در ماجرای کهریزک، علاوه بر سعید مرتضوی، حسن حداد و علی اکبر حیدری فرد؛ در گزارش های تایید نشده از نقش افراد بانفوذ و بلندپایه ای همچون سردار رادان، سردار صدرالاسلام، حسین فدایی و … نیز سخن به میان آمده که هیچ گاه از طرف نهادهای رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar