måndag 23 juli 2012

بازداشت سیزدهمین منتقد محافظه‌کار لاریجانی‌ها

بازداشت احمد شریعت٬ مسئول سایت «ندایی از درون» به عنوان سیزدهمین محافظه‌کار منتقد برادران لاریجانی با واکنش تند و بی‌سابقه وبلاگ‌نویسان حامی محمود احمدی‌نژاد مواجه شده است.
آقای شریعت روز شنبه (۳۱ تیر) پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و روز یکشنبه (اول امرداد) به علت ناتوانی در تهیه وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی راهی زندان شد.
این وبلاگ‌نویس حامی احمدی‌نژاد مدت‌ها بود که در سایت «ندایی از درون» انتقاد‌های بسیار تندی متوجه سپاه پاسداران٬ قوه قضائیه و روحانیون حامی علی خامنه‌ای می‌کرد.
بازداشت این فعال سایبری حزب‌لله با انتقاد و اعتراض بی‌سابقه وبلاگ‌نویسان حامی احمدی‌نژاد مواجه شده است به طوری که برخی از آن‌ها حملات تندی متوجه قوه قضائیه کرده‌اند.
وبلاگ «امت حزب‌الله» نوشته که «عجب دنیایی است٬ عجب قوه قضائیه‌ای داریم٬ آفرین بر عدالتش، آفرین بر اقتدارش که از جوانی بیست و چند ساله هم نمی‌گذرد.»
این وبلاگ افزوده است: «این روز‌ها خدا می‌داند مادر احمد چه حالی دارد. راستی باید به دیگران چه پاسخی دهد؟ فرزند دلبندش در زندان است، اگر پرسیدند چرا؟ چه بگوید؟»
وبلاگ «دولت‌ مهر» هم در اعتراض به بازداشت شریعت نوشته است: «این دستگیری‌ها نشانه هستند نشانه عملی شدن تفکری است که علناً اعلام کرده گفتمان احمدی‌نژاد باید حذف شود.»
وبلاگ «اندیشه روشن» هم نوشته که نوشته‌ای احمد شریعت «باعث خشم جریانات طالبان و القاعده داخلی شد» و حالا وی «در مکان نامعلومی در حال ارشاد شدن می‌باشد.»
«حافظه سیاسی» دیگر وبلاگی است که علت بازداشت این حامی احمدی‌نژاد را ریختن «پته برخی‌ها روی آب» عنوان کرده و حملات تندی متوجه قوه قضائیه و مخالفان محافظه‌کار دولت دهم کرده است.
وبلاگ «رودخانه نقره‌ای» نیز بازداشت شریعت را در راستای «ساکت کردن و خاموش نمودن نیروهای عدالت طلب و روشنگر» از سوی «قدرت‌طلبان» عنوان کرده است.
این وبلاگ حملات غیر مستقیم تندی متوجه قوه قضائیه٬ سپاه و دیگر مخالفان محافظه‌کار دولت احمدی‌نژاد کرده که در نوع خود کم‌سابقه است.
وبلاگ «حرف‌هایی برای نگفتن» نیز بدون آنکه به نام قوه قضائیه اشاره کند نوشته این قوه به همراه دیگر مخالفان محافظه‌کار احمدی‌نژاد از «ترس» برملا شدن اسرار خود اقدام به فیلتر وبلاگ‌های منتقد کرده است.
این وبلاگ آرزو کرده که روزی جریان حزب‌الله «به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی، متحد و یک صدا برای مبارزه با اقتدارگرایی و انحصارطلبی در کنار هم بجنگد.»
قوه قضائیه تاکنون بیش از ۱۲ فعال سایبری حزب‌الله را به خاطر برخی انتقاد‌ها و اعتراض‌ها از عملکرد برادران لاریجانی در سایت‌ها و وبلاگ‌ها احضار و محاکمه کرده است.
احمد شریعت سیزدهمین فعال حزب‌الله در فضای مجازی فارسی زبان محسوب می‌شود که به خاطر انتقاد از برادران لاریجانی بازداشت شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar