söndag 29 juli 2012

وزیر خارجه سوریه به ایران رفت

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه صبح روز یکشنبه “برای رایزنی در باره تحولات سوریه” وارد تهران شده است و قرار است با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کند.
خبرگزاری فارس گزارش داده که آقای معلم به همراه هیاتی از مقامات سوری وارد تهران شده است و در باره “تحولات اخیر سوریه” و روابط “دوجانبه و منطقه ای” با مقامات ایرانی مذاکره می کند.
از زمان آغاز اعتراضات در سوریه و سرکوب شدید معترضان از سوی حکومت بشار اسد، ایران و روسیه از مهمترین متحدان و حامیان حکومت او بوده اند.
مقامات و رسانه های دولتی ایران، همانند مقامات و رسانه های دولتی سوریه، مخالفان دولت آن کشور را “تروریست” توصیف می کنند و کشورهای غربی را عامل شکل گیری اعتراضات در سوریه می دانند.
دولت ایران از راه حل سیاسی برای بحران سوریه و اصلاحات در آن کشور به شرط ابقای بشار اسد حمایت و پیشنهاد کرده است که میزبان گفت و گو میان دولت سوریه و مخالفان حکومت آن کشور باشد.
ایران و سوریه دو متحد استراتژیک یکدیگر در منطقه خاورمیانه محسوب می شوند که از ابتدای انقلاب اسلامی روابط محکم و پایداری با یکدیگر داشته اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar