söndag 15 juli 2012

سایت «مشرق‌نیوز» خبر داد: هفت هزار نفر مهمان اجلاس سران عدم تعهد

دیگربان: سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» گزارش کرد هفت هزار نفر مهمان اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران هستند که برای اسکان آن‌ها علاوه بر هتل‌ها، برخی خانه‌های «لوکس» و «ویلایی» نیز در نظر گرفته شده است.
این سایت روز شنبه (۲۴ تیر) گزارش کرده برای اسکان این مهمانان در ۷۰ نقطه شهر تهران خانه‌های «ویلایی و لوکسی» اجاره و تجهیز شده است.
شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد در دهه نخست شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد.
مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری این اجلاس آغاز کرده‌اند و قصد دارند با دعوت تمام سران اعضای این جنبش٬ بهره‌برداری‌های گسترده‌ای از این مراسم کنند.
روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از زمان آغاز تحولات در برخی کشور‌های عربی با دخالت در امور داخلی این کشور‌ها قصد دارند علی خامنه‌ای را به عنوان رهبر معترضان معرفی کنند.
طی یک سال گذشته ده‌ها هیات از کشور‌های مصر٬ تونس٬ لیبی و بحرین با سفر به ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرده‌اند.
علی‌اکبر ولایتی به عنوان مامور ویژه علی خامنه‌ای در امور این کشور‌ها٬ مسئولیت هماهنگی٬ دعوت و برگزاری نشست‌های مربوط به تحولات جهان عرب در ایران را بر عهده دارد.
آقای ولایتی تاکنون با ده‌ها هیات عربی دیدار و گفتگو داشته و مسئولیت سازماندهی و حمایت مالی از آن‌ها را بر عهده دارد.
در ارتباط با تحولات جهان عرب از سال گذشته تاکنون دست‌کم سه اجلاس بزرگ با عنوان «بیداری اسلامی» در تهران برگزار شده که صد‌ها مهمان خارجی در آن شرکت کرده‌اند.
این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که مردم ایران تحت شدید‌ترین فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و مقام‌های جمهوری اسلامی از آن‌ها می‌خواهند در برابر این فشار‌ها صبور باشند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar