måndag 23 juli 2012

قیمت مرغ در ۵۰ سال پیش چقدر بود؟

در حالی که این روزها قیمت مرغ به یکی از بحث های روز تبدیل شده است، سایت تاریخ ایرانی با بازنشر خبری از روزنامه اطلاعات در 50 سال پیش از قیمت مرغ کیلویی نه تومان خبر داد….
در حالی که این روزها قیمت مرغ به یکی از بحث های روز تبدیل شده است، سایت تاریخ ایرانی با بازنشر خبری از روزنامه اطلاعات در ۵۰ سال پیش از قیمت مرغ کیلویی نه تومان خبر داد.
در این مطلب آمده است: مصرف انواع طیور در تهران روزانه به حدود ۱۰۰۰۰ افزایش یافته است. به طوری که افراد مطلع در امور مرغ و خروس اظهار می‌دارند طبق برآوردی که شده مصرف گوشت مرغ و خروس در تهران مرتباً رو به افزایش است و با آنکه تولید داخلی کم است ولی واردات جوجه و تخم مرغ خارجی کمبود مصرف را جبران می‌کند. در حال حاضر اکثر مصرف مرغ و خروس و سایر طیور تهران از شهرهای دیگر تامین می‌شود. شرکت تعاونی مرغداران از وزارت کشاورزی خواسته است تا با واردات جوجه اصیل از خارج، تولید داخلی را تقویت کند.
شرکت تعاونی مرغداران طرحی برای تمرکز امور مربوط به تولید و مصرف مرغ و سایر طیور در تهران تنظیم کرده است که با اجرای این طرح امور مربوط به توزیع و کنترل مرغ‌ها و واسطه‌های موجود به صورت منظمی در خواهد آمد.
اکنون بهای انواع مرغ زنده خارجی در تهران کیلویی ۷۰ ریال و در شهرستان‌ها ۶۵ تا ۷۰ ریال و پرکنده ۹۰ تا ۹۵ ریال است. قیمت خروس زنده کیلویی ۵۵ تا ۶۳ ریال و خروس پرکنده ۷۵ تا ۸۳ ریال است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar