söndag 22 juli 2012

الت الله مكار شيرازي: اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد

 آلت‌الله العظمي مكار شيرازي تاكيد كرد: مسئولان کاری کنند که ماه رمضان از نظر گرانی برای قشرهای ضعیف جامعه مشکلاتی ایجاد نکند. به ویژه در تامین مواد غذایی مردم نباید به مشکل بیفتند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مرجع تقليد در آغاز سلسله مباحث تفسیری خود در ماه مبارک رمضان كه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه‌ (س) برگزار مي‌شود، با ابراز خرسندی از تشکیل جلساتی میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم در این زمینه نباید خیلی برای تامین برخی مواد غذایی اصرار کنند. عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است.
وي با بیان اینکه من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، تاکید کرد: من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد.
مكارم شيرازي در ابتداي سخنان خود با محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تصريح كرد: متاسفانه در میانمار، یکی از کشورهای شرق آسیا که در همسایگی هند و برخی کشورهای اسلامی قرار دارد، جمعیت بودایی بر سر مسلمانان ریخته و آنان را قتل عام می‌کنند.
وي با بیان اینکه بوداییان متعصب چنین کارهایی را از وهابیت یادگرفته‌اند، ادامه داد: وهابیت، افرادی را برای آدم‌کشی در جهان مامور می‌کنند و بوداییان نیز این کار را انجام می‌دهند.
مكارم شيرازي با بيان اینکه چرا کشورهای اسلامی کاری برای مسلمانان بی‌دفاع میانمار انجام نمی‌دهند؟ افزود: دلیل این کار این است که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و مسلمان، مسلمان را می‌کشد و خبر ندارند که 800 ‌هزار مسلمان در میانمار غریب مانده‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاري حوزه، اين مرجع تقليد با تاکید بر اینکه مسلمانان باید فریاد خود را بلند کنند، اظهار كرد: همگی باید از سازمان ملل و مجامع جهانی بخواهند که جان این مسلمانان را تامین کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar