tisdag 24 juli 2012

قاسم روانبخش از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی: گرانی‌ها توطئه‌ای برای انتقام از رهبری است

 قاسم روانبخش از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی می‌گوید تیم احمدی‌نژاد با دامن زدن به گرانی‌ها می‌خواهد از علی خامنه‌ای به خاطر مخالفت با معاون اولی اسفندیار رحیم‌مشایی و برکناری وزیر اطلاعات «انتقام» بگیرد.
به گزارش روز دوشنبه (دوم امرداد) خبرگزاری «رسا» آقای روانبخش گفته است: «سوءتدبیر‌ها و توطئه‌هایی وجود دارد که درصدد انتقام‌گیری از مقام رهبری نسبت به جریان عزل معاون اول و ماجرای وزیر اطلاعات است.»
علی خامنه‌ای پیش‌تر با انتصاب رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد و برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات مخالفت کرده بود که این مسئله منجر به بروز تنش میان وی با رئیس دولت دهم شد.
بسیاری از محافظه‌کاران از رحیم‌مشایی با عنوان «لیدر جریان انحرافی» نام برده و معتقدند وی عامل اصلی «انحراف» محمود احمدی‌نژاد است.
روانبخش از جمله محافظه‌کارانی است که پیش‌تر از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد بود و در حال حاضر به یکی از منتقدان وی و دولت دهم تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی «علل تورم را لانه کردن عوامل جریان انحرافی در دولت» عنوان کرده و گفته است: «احمدی‌نژاد فردی حزب اللهی و معتقد بود که متأسفانه تحت تأثیر جریان انحرافی قرار گرفت.»
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی «امام خمینی» همچنین در نقد تفکرات تیم احمدی‌نژاد گفته منظور آن‌ها از «انسان کامل» امام دوازدهم شیعه نیست٬ بلکه «انسان غربی» است.
به گفته وی «جریان انحرافی به دنبال کمال نوعی انسان هستند و می‌گویند امروز فهم و تیز بینی بشر به قدری است که انسان برای رسیدن به حقیقت نیاز به دین ندارد.»
بسیاری از محافظه‌کاران به خصوص حامیان علی خامنه‌ای٬ برخی گفته‌ها و نوشته‌های نزدیکان احمدی‌نژاد در خصوص مسائل دینی٬ فرهنگی و اجتماعی را قبول نداشته و آنها را «انحراف» در دین می‌دانند.
حملات و انتقاد‌های این دسته از محافظه‌کاران پس از علنی شدن اختلاف‌ رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم افزایش بی‌سابقه‌ای داشته به طوری که در مواردی خواستار برکناری احمدی‌نژاد از مقام خود شده‌اند.
محافظه‌کاران منتقد و مخالف احمدی‌نژاد گرانی‌های اخیر را برنامه‌ای از سوی دولت دهم برای بی‌اعتبار کردن رهبر جمهوری اسلامی می‌دانند.
چندی پیش هم حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات بدون آنکه نامی از دولت ببرد٬ گفته بود برخی با دامن زدن به گرانی‌ها می‌خواهد رهبر جمهوری اسلامی را مسئول تمام مشکلات معرفی کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar