torsdag 26 juli 2012

سه وبلاگ دیگر حامی احمدی‌نژاد فیلتر شدند: «اجاره» وثیقه برای آزادی یک بلاگر حامی دولت

 وبلاگ‌نویسان حامی احمدی‌نژاد تلاش می‌کنند با اجاره وثیقه ۱۰۰ میلیونی به مبلغ چهار تا پنج میلیون تومان٬ یکی از بلاگر‌های حامی رئیس دولت دهم را از زندان اوین آزاد کنند.
احمد شریعت مسئول سایت «ندایی از درون» از چند روز پیش به خاطر طرح انتقاد‌هایی از سپاه پاسداران و قوه قضائیه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
بازداشت این وبلاگ‌نویس با انتقاد بسیاری از وبلاگ‌نویسان حامی احمدی‌نژاد مواجه شده که در پی این اعتراض‌ها نیز قوه قضائیه اقدام به فیلتر کردن سه وبلاگ معترض کرده است.
قوه قضائیه علاوه بر از دسترس خارج کردن سایت «ندایی ار درون» وبلاگ‌های «آرمانشهر»٬ «محمود صارمی» و «نورالانوار» را فیلتر کرده است.
مسئول وبلاگ «آرمانشهر» نیز به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در دادگاه محاکمه شده است.
این سه وبلاگ در روز‌های اخیر با انتقاد از برخورد قوه قضائیه٬ خواستار آزادی شریعت از زندان شده بودند.
دور جدید برخورد‌ها با وبلاگ‌نویسان و فعالان رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد پس از آنکه ۳۵ وبلاگ‌نویس حامی دولت دهم اقدام به تشکیل جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری برای انتخابات آینده کردند٬ آغاز شده است.
این جلسه ۲۶ تیر ماه در تهران برگزار شده بود وبلاگ‌نویسانی از از شهر‌های تبریز، سبزوار، اصفهان، سمنان و قم در آن شرکت کرده بودند.
از زمان علنی شدن اختلاف‌ها میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد٬ ده‌ها سایت و وبلاگ حامی رئیس دولت دهم فیلتر شده و چندین خبرنگار وابسته به «جریان انحرافی» نیز بازداشت شده‌اند.
روزنامه ایران و شبکه ایران نیز در روز‌های اخیر با انتقاد از برحورد با وبلاگ‌نویسان حامی احمدی‌نژاد خواستار تجدیدنظر قوه قضائیه در روند خود شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar