onsdag 18 juli 2012

یک مقام اسرائیلی از آمادگی ایران و حزب الله برای دوران پس از بشار اسد خبر داد

 رییس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل از دوام نیافتن رژیم بشار اسد خبر داده و همزمان دولت عراق از آن دسته از شهروندان این کشور که در سوریه زندگی می کنند خواسته که به عراق بازگردند.
ژنرال آویو کچاوی، رییس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل و یکی از نمایندگان مجلس این کشور، امروز سه شنبه، خبر داد که بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، بخشی از نیروهای نظامی خود را از منطقه جولان نزدیک مرز اسرائیل، به دمشق و دیگر مناطق ناآرام سوریه برده تا به وسیله آنان معترضان را سرکوب کند.
خبرگزاری فرانسه، از قول یک سخنگوی مجلس اسرائیل نوشته که ژنرال کچاوی معتقد است بشار اسد اکنون از اسرائیل ترسی ندارد، بلکه او می خواهد نیروهایش را در اطرا ف دمشق افزایش دهد.
درگیری های سوریه از روز یکشنبه به شهر دمشق رسیده و ارتش آزاد سوریه امروز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که جنگ برای آن چه این ارتش «آزادسازی دمشق» خوانده، تا سقوط این شهر ادامه دارد.
رییس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل وضعیت امروز سوریه را به عراق تشبیه کرد که هر قسمتش توسط یک گروهی از نظامیان یا قبایل اداره می شود.
وی همچنین از هجوم نظامیان القاعده و اسلامگرایان جهادی به سوریه خبر داد.
ژنرال کچاوی گفت که رژیم سوریه دوام ندارد و متحدانش مثل حزب الله و ایران خود را برای سوریه پس از سقوط اسد آماده کرده اند.
در حالی که سوریه و اسرائیل دشمن هم هستند، اما مرز مشترک میان آنها پس از پایان جنگ اعراب با اسرائیل در اکتبر 1973 تا کنون شاهد برخود قابل توجهی نبوده است.
از سوی دیگر، دولت عراق شهروندان عراقی مقیم سوریه را به ترک این کشور و بازگشت به خانه هایشان فراخوانده است.
از نظر دولت عراق، خشونتها در سوریه افزایش می یابد و عراقی های مقیم این کشور در معرض یک نزاع خونین هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، علی دباغ، سخنگوی دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرده که دولت این کشور اتباع عراقی مقیم سوریه را تشویق می کند که به کشورشان بازگردند.
این در حالی است که روز دوشنبه دولت عراق اعلام کرد که دو عراقی در حومه دمشق کشته شدند. این دو مرد عراقی با خود کارت عضویت انجمن روزنامه نگاران عراقی را به همراه داشتند.
یک ژنرال عراقی در این باره گفته که این دو هموطنش با ضربه های چاقو و همچنین گلوله کشته و جسد آنها به عراق بازگردانده شده اند.
بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در پایان سال 2010 حدود یک میلیون پانصد هزار پناهنده عراقی که از خشنونت های کشور خود فرار کرده اند در سوریه زندگی می کنند. با وجود این، از این میان فقط 150 هزار نفر طبق مقررات سازمان ملل به ثبت رسیده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar