söndag 22 juli 2012

در 24 ساعت رخ داد: وقوع زلزله امنیتی در چهار نقطه جهان

 مقامات امنیتی چهار کشور در طول 24 ساعت کشته و یا برکنار شدند .اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در طول آن 24 ساعت، به طور اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می کند ؟
مقامات امنیتی چهار کشور در طول 24 ساعت کشته و یا برکنار شدند .اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در طول آن 24 ساعت، به طور اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می کند ؟
به گزارش صفحه عربی تابناک، حوادثی که در طی 24 ساعت از حد فاصل چهارشنبه تا پنج شنبه هفته گذشته برای تعدادی از چهره های امنیتی جهان رخ داد، باعث شده که یک زلزله ای امنیتی بی نظیر را رقم بزند.
ابتدا کشته شدن کشته شدن چهار مقام نظامی و امنیتی سوریه که «هشام بختیار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور نیز در میان کشته شدگان بود، اولین شوک امنیتی را وارد کرد.
به رغم اینکه معارضین سوریه مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند، اما بررسی های اولیه نشان می دهد که برای انجام این عملیات از ماه ها پیش با همکاری سازمان های اطلاعات آمریکا CIA و رژیم صهیونیستی (موساد)، کار اطلاعات انجام شده بود.
اما در کمتر از 24 ساعت از آن انفجار، خبر مرگ ژنرال «عمر سلیمان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر که از او به عنوان “جعبه سیاه” رژیم مبارک یاد می شود که حاوی مهمترین اطلاعات محرمانه بود، دومین شوک امنیتی را وارد کرد.
مرد شماره یک اطلاعات و امنیت رژیم مبارک، در ایالات متحده آمریکا از دنیا رفت. مرگ وی بسیار مشکوک و ناگهانی بود. او حتی پیش از این از هیچ گونه بیماری رنج نمی برد و در سلامتی کامل به سر می برد. رسانه ها و مطبوعات مختلف جهان و به ویژه کشور مصر با پرداختن به مرگ مشکوک وی، دست های پشت پرده را عامل حذف وی دانسته اند زیرا اطلاعات محرمانه ای که او در اختیار داشت، می توانست برای بسیاری از قدرت های جهان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی خطر آفرین باشد.
در همین رو یعنی پنج شنبه، خبر برکناری شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز آل سعود» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سعودی و روی کار آمدن شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» سومین شوک امنیتی در منطقه بود.
سایت ها و مطبوعات مختلف جهان عرب در شماره صبح امروز خود با انتشار خبر تعیین “بندر بن سلطان” در این سمت جدید، اعلام کردند که این تغییر به درخواست مستقیم ایالات متحده آمریکا انجام شده است. شاید بتوان گفت سفر اخیر «دیوید پترائوس» رئیس سازمان CIA به عربستان که هفته گذشته انجام شد، در همین راستا بوده است.
ساعاتی بعد از اعلام خبر تعیین “بندر بن سلطان” نیز خبر ترور «بن عویز شامیر» فرمانده سازمان اطلاعات خارجی “شاباک” (سازمان امنیت رژیم صهیونیستی) که در وین رخ داد چهارمین شوک امنیتی را رقم زد.
شبکه تلویزیونی اتریش این خبر را اعلام کرد اما اطلاعات بیشتری در این باره نداد. این شبکه فقط اعلام کرد که ترور وی عملیاتی مشکوک بوده است.
اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در طول آن 24 ساعت، به طور اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می کند که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت آن قرار دارند؟!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar