tisdag 31 juli 2012

عقب‌نشینی موتلفه و بادامچیان مقابل سپاه

 اسد‌الله بادامچیان چند ساعت پس از اطلاعیه حزب موتلفه در حمایت از اظهاراتش مبنی بر دخالت سپاه در انتخابات مجلس نهم٬ از موضع خود و حزب متبوعش عقب‌نشینی کرد و گفت سپاه در انتخابات «هیچ دخالتی» نداشته است.
آقای بادامچیان چهارشنبه گذشته در گفتگو با روزنامه شرق از حمایت بخش‌هایی از سپاه از فهرست انتخاباتی «جبهه پایداری» در انتخابات مجلس نهم در تهران خبر داده بود.
وی گفته بود که این حمایت منجر به راه نیافتن وی به مجلس نهم شده است.
اظهارات این عضو موتلفه با واکنش رسانه‌های نزدیک به سپاه مواجه شده٬ به طوری که در چند روز گذشته حملات متعددی به وی و حزب موتلفه کردند که این حملات منجر به صدور اطلاعیه‌ای از سوی حزب موتلفه شد.
در اطلاعیه این حزب به طور تلویحی از اظهارات بادامچیان مبنی بر دخالت سپاه در انتخابات مجلس نهم دفاع شده بود.
اسد‌الله بادامچیان نیز تنها چند ساعت پس از انتشار این اطلاعیه از گفته‌های خود عقب‌نشینی کرد و گفت: «من عقیده دارم در انتخابات مجلس، سپاه و نیروهای مسلح هیچ‌گونه دخالتی نداشته‌اند.»
بادامچیان از رسانه‌ها خواسته خبر‌ها و گزارش‌های خود در خصوص اظهاراتش در گفتگو با روزنامه شرق را اصلاح کنند.
علی مطهری٬ نماینده مجلس یکی از نخستین فعالان سیاسی محافظه‌کاری است که اواخرداد ماه طی نطقی در صحن علنی مجلس از دخالت برخی فرماندهان سپاه در انتخابات پرده برداشت.
سپاه پاسداران و نیرو‌های بسیج سال‌هاست در انتخابات و سیاست دخالت می‌کنند و این اقدام را وظیفه خود در حفاظت از «آرمان‌های» جمهوری اسلامی می‌دانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar