söndag 22 juli 2012

فرانسه خواستار تشکیل حکومت موقت برای اداره سوریه شد

 فرانسه خواستار تشکیل سریع یک حکومت موقت کثرت گرا به وسیله اپوزیسیون سوریه برای اداره امور کشور شد. وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که هم اکنون لحظه گذار در سوریه فرا رسیده و باید به فردای سوریه فکر کرد.
لوران فابیوس٭- وزیر امور خارجه فرانسه، از اپوزیسیون سوریه خواست تا هرچه سریع تر با ایجاد یک حکومت موقت خود را در شرایط رهبری دولت سوریه قرار دهد. وی اعلام کرد که رژیم بشار اسد با همه مانورهایی که هم اکنون انجام می دهد، به وسیله مردم سوریه که نماد شجاعت و پایداری هستند، محکوم به شکست است. وی تأکید کرد که هم اکنون لحظه گذار در سوریه فرا رسیده و باید به فردای سوریه فکر کرد.
وزیر امور خارجه فرانسه، به تماس هایی که در این خصوص با دبیر کل اتحادیه عرب و نخست وزیر قطر گرفته اشاره کرد و گفت که همگی ما بر سر این نکته به توافق رسیده ایم که لحظه مورد انتظار برای تغییر رژیم حاکم بر سوریه فرا رسیده و اپوزیسیون این کشور باید هرچه سریع تر خود را آماده کند تا سکان کشتی طوفان زده سوریه را به دست بگیرد.
وی گفت، که در این راستا فرانسه خواستار ایجاد سریع حکومت موقت انتقالی در سوریه هست که نماینده طیف های مختلف مردم سوریه باشد. وی اعلام کرد که برای نیل بدین هدف، فرانسه آماده است که از ابتکارات اتحادیه عرب پشتیبانی و حمایت نموده و پاریس می تواند مقر برگزاری اجلاس وزرای کشورهای عربی باشد که برای ساختن فردای سوریه تلاش می کنند.
لوران فابیوس، همچنین اعلام کرد که موضع فرانسه در این خصوص و اتخاذ موضع مشترک اتحادیه اروپا در باره آینده سوریه در روز دوشنبه آینده در بروکسل به هنگام اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بحث گذاشته خواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar