tisdag 31 juli 2012

پلیس هند پاسداران را مسئول حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی دانست

 نتایج بررسی‌های پلیس هند نشان می‌دهد که اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مسئولیت طراحی و اجرای حمله تروریستی ماه فوریه در دهلی را بر عهده داشته‌اند؛ حمله‌ای که دیپلمات‌های اسرائیلی را هدف قرار داده بود.
روزنامه تایمز هند، بر اساس گزارشی رسمی که روز دوشنبه (۹ مرداد برابر ۳۰ ژوئیه) توسط نیروهای پلیس هند ارائه شده، این اطلاعات را منتشر کرده است. آن‌طور که در این گزارش آمده، ۵ فرد مظنون به مشارکت در این عملیات تروریستی، با همکاری یک روزنامه‌نگار هندی به طراحی آن پرداخته‌اند و یک موتورسوار با چسباندن بمب مغناطیسی ساخته‌شده به ماشینی در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی، طرح را اجرا کرده است.
بیشتر بخوانید: حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل در هند و گرجستان؛ ایران در مظان اتهام
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، پلیس بین‌المللی (اینترپل) در ماه مارس دستور بازداشت چهار نفر از مظنونان به مشارکت در این عملیات را صادر کرد، اما این نخستین باری است که عضویت آنها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسما تایید می‌شود.
گفته می‌شود ایران این ترورها را در واکنش به ترور دانشمندان هسته‌ای این کشور طراحی و اجرا می‌کند
گفته می‌شود ایران این ترورها را در واکنش به ترور دانشمندان هسته‌ای این کشور طراحی و اجرا می‌کند
در این حادثه که در نزدیکی کاخ نخست‌وزیری هند رخ داد، شماری از دیپلما‌ت‌های اسرائیلی و بستگان آنها هدف قرار گرفتند. حمله تروریستی نیروهای سپاه در هند، تلفات جانی نداشت، اما به مجروح شدن همسر ۴۲ ساله‌ی یکی از نمایندگان وزارت دفاع اسرائیل منجر شد.
روزنامه تایمز هند اعلام کرده است: «جزئیات بیشتر درباره متهمان با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته شده است.» متهم و طراح اصلی این عملیات تروریستی، فردی موسوم به هوشنگ افشار ایرانی است که تخصص خود را “ساخت‌وساز” اعلام کرده است. گفته می‌شود که این شخص در همان زمان، در طراحی چند عملیات تروریستی دیگر در تایلند و گرجستان نیز مشارکت داشته است.
در گزارش پلیس تصریح شده که طراحان این عملیات با ویزای توریستی وارد خاک هند شدند و پس از اجرای عملیات خاک این کشور را ترک کردند. یک ماه پس از وقوع این حادثه، سید محمد کاظمی، روزنامه‌نگار هندی که با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، همکاری داشت، نخستین کسی بود که در ارتباط با این حادثه بازداشت شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقام‌های این کشور از همان زمان ایران و حزب الله لبنان را مسئول این حملات معرفی کرده بودند. تحلیلگران می‌گویند این اقدامات جمهوری اسلامی، نوعی واکنش تلافی‌جویانه در برابر ترور سریالی دانشمندان هسته‌ای کشور است؛ ترورهایی که به اعتقاد مقام‌های ایرانی از سوی سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، طراحی و اجرا می‌شوند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar