söndag 29 juli 2012

گزینۀ حملۀ نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران جدی است

 به نوشتۀ روزنامۀ اسرائیلی “هاآرتص” مشاور امنیت ملی باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل، وی را از وجود طرحی برای مورد هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی مطلع ساخته است.
به نوشتۀ روزنامۀ اسرائیلی “هآارتص”، تام دانیلان- مشاور امنیت ملی باراک اوباما، دو هفته پیش در واشنگتن طی مراسم شامی که بیش از سه ساعت به طول انجامید با بنیامین نتانیاهو دیدار و گفتگو کرده بود.
در این نشست آقای دانیلان به نخست وزیر اسرائیل تأکید کرده بود که دولت آمریکا به طور جدی خود را زمانی آماده می سازد که مذاکرات پیرامون پروندۀ هسته‌ای با مقامات جمهوری اسلامی ایران به بن بست برسند و آنگاه روی آوردن به گزینۀ نظامی اجتناب ناپذیر باشد.
به دنبال انتشار این خبر که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت، یک مقام مسئول اسرائیلی در پاسخ به خبرگزاری فرانسه متذکر شد که ما به هیچ وجه در مورد محتوای مذاکراتی که باید محرمانه بماند اظهار نظر نمی کنیم ولی مقالۀ مذکور پر از اشتباه است.
روزنامۀ “هآراتص” در ادامه خاطر نشان ساخته است که در حالیکه به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل، به همراه وزیر دفاع خود- ایهود باراک، تصمیم خود را گرفته اند و برنامه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را طرح ریزی کرده اند، بسیاری از اعضای بلند پایۀ ارتش اسرائیل معتقدند که در حال حاضر حمله به ایران می تواند بیش از آنکه به نفع اسرائیل باشد، برای این کشور پیامد های خوبی به همراه نداشته باشد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar