tisdag 31 juli 2012

رضا گلپور نویسنده کتاب «شنود اشباح» خبر داد: دخالت سازمان اطلاعات سپاه در قوه قضائیه

رضا گلپور نویسنده کتاب «شنود اشباح» پس از تعیین تاریخ محاکمه خود٬ در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی از ارتباط تیم احمدی‌نژاد با بخش‌هایی از سپاه و دخالت سازمان اطلاعات این نیرو در قوه قضائیه خبر داد.
آقای گلپور قرار است با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی به اتهام «نشر اکاذیب» و «افترا و توهین» روز ۲۴ امرداد در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت محاکمه شود.
رضا گلپور روز یکشنبه (هشتم امرداد) در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه این خبر را اعلام کرده و اسناد تازه‌ای علیه تیم احمدی‌نژاد و رابطه آن‌ها با سپاه منتشر کرده است.
وی در این نامه به ارتباط خانواده رحیم‌مشایی با سازمان مجاهدین خلق (اوایل انقلاب) اشاره کرده و نوشته اسفندیار رحیم‌مشایی در آن سال‌ها در پوشش اطلاعات سپاه چندین «ترور» انجام داده است.
گلپور در نامه خود افزوده رحیم‌مشایی از جمله سپاهیانی بوده که در دهه ۶۰ در اعدام‌های گروهی مخالفان جمهوری اسلامی «نقش» داشته٬ اما مانع از اعدام گروهی از دوستان خود شده است.
در این نامه آمده که رحیم‌مشایی «با الگوبرداری از روش‌های دههٔ ۶۰ اکانون‌های موسوم به میلیشیا تحت تابلوی کوهنوردی نموده و شبکه‌ای از کهنه منافقان بعضاً مدعی توبه را حمایت و ساپورت می‌کند.»
داود احمدی‌نژاد٬ مسئول سابق دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری٬ نخستین کسی بود که سوم آبان ماه سال ۱۳۹۰ از فعالیت‌ نظامی تیم احمدی‌نژاد در کوه‌های شمال خبر داده بود.
رضا گلپور در بخش دیگری از نامه خود به پرونده فساد سعید مرتضوی و ابوالحسن فقیه اشاره کرده و آن‌ها را از نزدیکان رحیم‌مشایی و تیم احمدی‌نژاد معرفی کرده است.
در این نامه از ارتباط تنگاتنگ برخی سرداران سپاه با سعید مرتضوی از جمله حمیدرضا مقدم‌فر٬ معاون فرهنگی فرمانده سپاه و مجید میراحمدی معاون سابق اطلاعات ستاد مشترك سپاه و معاون کنونی سرمایه انسانی وزارت دفاع خبر داده شده است.
مجید میراحمدی معاون سابق اطلاعات ستاد مشترك سپاه
در این نامه همچنین از سردار رستم آقاخان یکی از فرماندهان بسیج که در حال حاضر رئیس مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید است به عنوان یکی از متهمان پرونده فساد مالی هلال احمر نام برده شده است.
رستم آقاخان یکی از سه متهم اصلی قاچاق پوشاک خارجی از سوی شرکت «بهزیست بنیاد» وابسته به جمعیت هلال احمر است که پیش‌تر ابوالحسن فقیه ریاست آن را بر عهده داشت.
سردار رستم آقاخان رئیس مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید
رضا گلپور در نامه خود نوشته که این سرداران سپاه با تیم احمدی‌نژاد به خصوص سعید مرتضوی و ابوالحسن فقیه ارتباطی نزدیک داشته به طوری که فرزندان خود را به «استخدام دولت» درآورده‌اند.
گلپور در بخش دیگری از نامه خود به صراحت از دخالت حسین طائب٬ رئیس سازمان اطلاعات سپاه در قوه قضائیه و دستور به قضات برای صدور احکام قضائی براساس دستور سپاه نیز پرده برداشته است.
حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه
وی نوشته این دستورات از سوی فردی به نام نبوی که از وی با عنوان معاون حقوقی و قضائی حسین طائب٬ رئیس سازمان اطلاعات سپاه یاد می‌شود به قضات و مقام‌های قضایی ابلاغ می‌شود.
گلپور نوشته در دادسرای رسانه با چشم خود نامه‌ای را دیده که به امضای آقای نبوی بوده و در آن خواسته شده بود تا سایت «عماریون» بسته شود.
وی اضافه کرده که نبوی «رابط اصلی قوه قضائیه با این سازمان {اطلاعات سپاه} به عنوان ضابط در رسیدگی به تخلفات منحرفین در هماهنگی‌های قانونی احکام گونه گون است.»
رضا گلپور در پایان نامه خود خواستار محاکمه اسفندیار رحیم‌مشایی٬ سعید مرتضوی و ابوالحسن فقیه شده و نوشته اسنادی دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar