torsdag 19 juli 2012

کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران: برخی به رهبری بابت تحریم‌ها طعنه می‌زنند

 کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران از طعنه برخی «سرخوردگان سیاسی» به علی خامنه‌ای به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی خبر داد.
آقای صدیقی بدون آنکه نامی از این افراد ببرد٬ آن‌ها را از «همراهان» جنبش سبز معرفی کرده که در سال ۱۳۸۸ با اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات موافق بودند.
امام جمعه موقت تهران از اقدام این افراد در همراهی با اعتراض‌های سال ۸۸ به عنوان «عاملی» برای وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی یاد کرده است.
صدیقی گفته شرایط کنونی ایران «سخت» و «پیچیده» است و روحانیون باید در این زمینه به مردم روحیه بدهند.
اظهارات این روحانی محافظه‌کار یک روز پس از اینکه ید‌الله جوانی٬ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه به طور تلویحی از بروز اختلاف در میان سران نظام بر سر تحریم‌ها خبر داد٬ مطرح می‌شود.
آقای جوانی روز سه‌شنبه (۲۷ تیر) در جمع گروهی از سپاهیان یزد به دو دیدگاه سران نظام اشاره کرده که یکی از آن‌ها خواستار مذاکره با آمریکا و دیگری در پی ایستادگی در برابر آمریکا است.
این مقام سپاه گفته علی خامنه‌ای حاضر به «کوتاه» آمدن در برابر فشار‌های غرب و آمریکا نیست و مردم باید از این دیدگاه و موضع رهبر جمهوری اسلامی پیروی کنند.
از اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به عنوان مقام‌های در ایران نام برده می‌شود که خواستار مذاکره با آمریکا برای حل و فصل مشکلات تهران‌-‌واشنگتن هستند.
این در حالی است که گروهی از حامیان خامنه‌ای بر این باورند هیچ مقام و فرد حق اظهار‌نظر مخالف رهبری را ندارد و تصمیمات و گفته‌های وی برای همه مردم و مسئولان «حجت» است.
آقای صدیقی در همین راستا گفته که ««ما رای مردم را به واسطه تائید ولی فقیه مشروع می‌دانیم.»
وی با حمایت از دیدگاه خامنه‌ای مبنی بر «ایستادگی» در برابر فشار‌ها و تحریم‌ها اظهار کرده است: ‌ «ملتی که مقابل ۵۲ کشور ایستاد توان مقابله با تحریم را دارد.»
حامیان رهبر جمهوری اسلامی همزمان با تشدید آثار تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران ادعا می‌کنند گروهی در داخل و نیز «دشمنان» تلاش می‌کنند علی خامنه‌ای را مسئول «گرانی‌ها» و «مشکلات» معرفی کنند.
آن‌ها در حالی که از دیدگاه خامنه‌ای مبنی بر «ایستادگی» در برابر تحریم‌ها سخن می‌گویند٬ حاضر نیستند عواقب این تحریم‌ها که گرانی‌ها یکی از آن است را بپذیرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar