måndag 16 april 2012

وضعیت زندانیان عقیدتی سیاسی زندان سمنان

در حال حاضر ۸ زندانی سیاسی در زندان سمنان به سر می‌برند که در این میان وضعیت حبیب الله گلپری پور، به دلیل محکومیت وی به اعدام از دیگر زندانیان نگران کننده‌تر است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حبیب الله گلپری‌پور، شهروند کرد که از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته از زندان ارومیه به زندان سمنان تبعید شده است، به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و حکم وی مورد تایید نیز قرار گرفته است.

فالح عبدالله المنصوری، شهروند هلندی-ایرانی عرب زبان نیز حدود ۷ سال است در زندان‌های اهواز و سمنان به سر می‌برد. وی که به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم است، توسط دولت سوریه به ایران مسترد شده بود.

گفته می‌شود تنها امتیازی که بعد از ۷ سال به این زندانی ۷۰ ساله داده‌اند، این است که از ۳ ماه قبل تاکنون اجازه دارد هفته‌ای یک بار به خانواده‌اش در هلند تماس بگیرد.

از سوی دیگر شش شهروند بهایی به نام‌های منیژه نصراللهی، علی احسانی، سیامک ایقانی، بهفر خانجانی و افشین ایقانی هم در این زندان به سر می‌برند.

منیژه نصراللهی، به تحمل ۳ و نیم سال حبس در تبعید از سمنان به زندان اوین تهران و علی احسانی، شهروند بهایی که به تحمل ۲ سال حبس و ۲ سال ممنوعیت اقامت در استان سمنان محکوم شده است.

مضاف بر این سیامک ایقانی، بهفر خانجانی و افشین ایقانی دیگر شهروندان بهایی به ترتیب به تحمل ۳ سال، ۴ سال و ۴ سال و ۳ ماه حبس محکوم اند.

از سوی دیگر افشین حیدری، دانشجوی معترض به نتایج انتخابات در سال ۱۳۸۸ که با محکومیتی ۱ و نیم ساله مواجه است، در حالِ گذراندن دوران حبس خود در سمنان می‌باشد.

گفتنی ست که فرامرز فیروزیان نیز بعد از بازپرسی به اتهام تبلیغ بهاییت، به تازگی و با قید وثیقه از این زندان آزاد شده است.

هم چنین سه زندانی سیاسی دیگر با اتمام محکومیت خود از زندان آزاد شده و دو تن از ایشان به شهرستان های غیر از محل سکونت خود تبعید شدند.

آقای سید ظهور نبوی چاشمی در آذر ماه ۱۳۹۰، بعد از تحمّل ۱ سال حبس خود، به شهر ایرانشهر به مدّت ۳ سال تبعید شدند و آقای سید علیرضا نبوی چاشمی در دی ماه ۱۳۹۰، بعد از تحمّل ۱ سال حبس خود، حکم ممنوعیت اقامت در استان سمنان به مدّت ۳ سال برایشان اجرا گردید همین طور نادر کسایی، به علّت نقض پرونده در دیوان، ادامهٔ اجرای حکم از بهمن ماه ۱۳۹۰ متوقّف و فعلا آزاد هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar