måndag 16 april 2012

اعتصاب غذای محمد سلیمانی‌نیا در پی اعتراض به وضعیت بازداشت

روز پنج‌شنبه بیست و چهارم فروردین ماه، سازمان بین‌المللی گزارش‌گران بدون مرز، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط محمد سلیمانی‌نیا، متخصص حوزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی که از سه ماه پیش در ایران در زندان به‌ سر می‌برد، شده است.

در بیانیه سازمان گزارش‌گران بدون مرز آمده است که آقای سلیمانی‌نیا که در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین در اعتراض به وضعیت بازداشت خود برای دومین بار دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش این سازمان، آقای سلیمانی‌نیا برای همکاری در راه‌اندازی اینترنت ملی در ایران تحت فشار است.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی که مقامات رسمی جمهوری اسلامی تحت عنوان «شبکه ملی اطلاعات» هم از آن نام برده‌اند، در سال‌های اخیر مطرح شده است.

بر اساس این بیانیه او پیش از بازداشت بار‌ها از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی احضار شده بود تا کنترل سایت‌های تحت مدیریتش را در اختیار ماموران این سازمان قرار دهد.

گزارشگران بدون مرز نوشته است که در حال حاضر ۱۹ وبلاگ‌نویس و فعال اینترنتی ایرانی در زندان به سر می‌برند که این کشور را پس از چین در مقام دومین زندان بزرگ وبلاگ‌نویسان در جهان قرار داده است.

حدود سه ماه پیش اتحادیه اروپا و سازمان عفو بین‌الملل در واکنش‌های جداگانه‌ای از بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان از جمله آقای سلیمانی‌نیا ابراز نگرانی کرده بودند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar