onsdag 11 april 2012

،امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما خیرخواهانه همه را به قانون مداری و اجرای قانون فرا می خوانیم.

سنی انلاین: امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان از اِعمال محدودیت های حکومت برای اهل سنت در ایران شدیدا انتقاد کرد.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد که هیچ قوم، جناح و مذهبی حق ندارد سلیقه خود را در اداره کشور اعمال کند و هیچ اکثریتی نباید حقوق قانونی اقلیت را نادیده بگیرد.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: "گزارش‌های فراوانی از کلان‌شهرهای کشور که اهل سنت در آنجا در اقلیت هستند به دست ما می‌رسد که اهل سنت نه تنها اجازه اقامه نمازهای جمعه و عیدین را ندارند بلکه حتی جرات اقامه نمازهای روزانه را به‌صورت جماعت ندارند."

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: هیچ قوم، جناح و مذهبی حق ندارد سلیقه خود را در اداره کشور اعمال کند، بلکه آنچه ملاک عمل همه جناحها و مذاهب و اقشار است، قانون اساسی است. هیچ اکثریتی نباید حقوق قانونی اقلیت را نادیده بگیرد. حقوق اساسی اقلیتهای قومی و مذهبی و دینی که در قانون اساسی آمده است باید رعایت شود و کسی حق ندارد بگوید که این کشور از آنِ شیعه و یا سنی است، بلکه این کشور متعلق به همه ایرانیان از همه اقوام و مذاهب است.

به گزارش سنی آنلاین،امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما خیرخواهانه همه را به قانون مداری و اجرای قانون فرا می خوانیم. کسانی که قدرت بیشتری دارند اعمال سلیقه نکنند. اصرار ما برای مشارکت اهل سنت در نیروهای انتظامی و نظامی به دلیل این است که ما می خواهیم نگاه یکسان و توام با احترام نسبت به همه مردم ایران وجود داشته باشد و عدالت اجرا شود. وقتی یک قوم در جایگاهی قرار بگیرد و اقوام دیگر نادیده گرفته شوند عدالت نمی تواند معنا پیدا کند. گاهی می بینیم که افرادی بخاطر حمل گازوئیل مورد هدف قرار می گیرند و خود و ماشینشان در آتش می سوزند. مگر گازوئیل چقدر منفعت دارد که افرادی بخاطر آن مورد هدف قرار بگیرند و کشته شوند! من به تسلیت خانواده ای رفتم که دو برادر در آتش گلوله ماموران بخاطر حمل گازوئیل سوخته بودند و بسیار متاثر شدم. وظیفه شورای تامین استان بسیار سنگین است. مسئولان استان باید در بارگاه خداوند جوابگو باشند. ماموران نباید حق تیراندازی به کسانی را داشته باشند که کالای مشروعی را و لو به صورت قاچاق حمل می کنند. اگر کسانی اسلحه قاچاق کردند و امنیت منطقه در خطر بود آن بحث دیگری است. ولی در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تحریمهای شدید کنونی، افرادی که فقط بخاطر امرار معاش و از سر ناچاری کالای مشروعی را قاچاق می کنند، نباید مورد هدف گلوله قرار بگیرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar