torsdag 12 april 2012

وزیر علوم: کسانی که در «فتنه ۸۸» شرکت داشتند حق ورود به دانشگاه را ندارند

محدودیتی دیگر برای معترضین به نتایج انتخابات سال ۸۸ توسط وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد اعلام شد؛ به این ترتیب جوانانی که آماده ورود به دانشگاه هستند و در اعتراض‌های سال ۸۸ شرکت کرده‌اند حق ورود به دانشگاه‌ها را ندارند.

به گزارش ایرنا کامران دانشجو٬ وزیر علوم دولت دهم امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین در مراسم افتتاح «پارک علم و فناوری» در خصوص این تهدید اعلام کرد «کسانی که در فتنه سال ۸۸ فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبری همچنان به فتنه‌گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه‌ها را ندارند.»

وی افزوده است: «در صورتی که این افراد جذب دانشگاه‌ها شوند، ما پاسخی برای مردم قهرمان و بسیجی ایران که حماسه ۹ دی را آفریدند، نداریم.»

کامران دانشجو که در قم سخن می‌گفت همچنین به دانشگاه‌های قم اجازه داد تا ظرفیت هیات علمی خود را چهار برابر کنند. وی گفت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان قم یکهزار نفر است و باید تا چهار هزار نفر افزایش یابد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد با برخی از «اساتید بسیجی» در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و خواستار «اصلاح برخی رویه‌ها» در این زمینه شد.

گفتنی است کامران دانشجو پیشتر نیز در سخنان جداگانه‌ای گفته بود که بورسیه دانشجویانی که در اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸ از نامزدهای معترض حمایت کردند، «سریعا لغو می‌شود» و نیز «استادانی که التزام به اسلام و ولایت فقیه» هم نداشته باشند، «جایی در دانشگاه‌های ایران نخواهند داشت.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar