måndag 16 april 2012

فینال رُسوایی انتخابات با اعلام نتیجه آن از سوی سرکرده سپاه

سرکرده سپاه پاسداران با اعلام پیروزی فراکسیون ولی فقیه در جدال انتخابات مجلس و "حذف" رُقبا، به گونه ناخواسته بر دخالت مُستقیم ابواب جمعی نظامی و شبه نظامی آقای خامنه ای در نمایش مزبور و بیرون کشیدن نتایج مطلوب از صندوقهای آن تاکید کرده است.

آقای مُحمد علی جعفری در نشست سرکردگان و اعضای ارشد سپاه پاسداران از "حذف جریانهای انحرافی در انتخابات مجلس شورای اسلامی" خبر داد و آن را "از مُهمترین تحولات سال گذشته کشور" دانست.

وی همچنین در این نشست - که چنین می نماید با هدف جمع بندی اقدامات این نیرو در سال گذشته تشکیل شده بود - برای برجسته کردن جایگاه این اُرگان نظامی در کسب نتیجه مزبور، "کُمک بسیجیان در تامین و برقراری امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی" را "از اهم اقدامات داخلی سپاه در سال 90" شمرد.

اگر چه ظاهر شدن پاسدار جعفری برای اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس را بیشتر می توان یک خطای فاحش سیاسی ارزش گذاری کرد که اتهام دخالت "نیروهای غیبی" در نمایشات این چنینی انتخاباتی و "مُهندسی" نتیجه آن را تقویت می کند، اما پیشینه نمایش اخیر نشان می دهد که این انتخاب مُجادله انگیز نه فقط از تمایُل بازوی نظامی حُکومت به قُدرت نمایی بلکه، همچنین از آثار جانبی و ناگُزیر روند ادغام قُدرت سیاسی با قُوه قهری سرچشمه می گیرد.

هنگامی که آیت الله خامنه ای کشمکش بر سر کُرسیهای مجلس نُهم را "چالش امنیتی" خواند، در حقیقت نیروهایی که آقای جعفری سرکردگی آنها را دارد را بر جایگاه مُهمترین عوامل دخیل در روی صحنه بردن مراسم رای گیری نشاند و سطح تاثیرگذاری آنها را به گونه علنی فراتر از مرزهای قراردادی علامت گذاری کرد.

خودنمایی نابجای سرکرده سپاه پاسداران، رُسوایی خیمه شب بازی ای که آقای خامنه ای و همدستان اش زیر تابلوی انتخابات مجلس نُهُم درآوردند را تکمیل کرده است. بعد از اشتباهات ناشیانه آماری، بی دست و پایی در جمع و تفریق ارقام ساختگی، بلاهت شگفت انگیز در مُحاسبه درصد آمار خود و جُز آن، بالا رفتن پاسدار جعفری با پوتینهایی چند شُماره بُزُرگ از نردبان برای اعلام نتیجه را می توان فینال این مضحکه به شمار آورد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar