måndag 16 april 2012

مذاکرات ۱۳ ساعته با سعید مرتضوی؛ گره دست به دندان افتاد

کلمه: در حالی که سعید مرتضوی، مدیرعامل ‌صندوق تأمین اجتماعی ابراز ‌امیدواری کرده که موضوع استیضاح وزیر تعاون‌،‌ کار و رفاه اجتماعی به ‌خیر و خوشی تمام شود، نماینده مجلس می گوید که مذاکرات ۱۳ ساعته به نتیجه نرسیده و هفته آینده این وزیر استیضاح می شود.
حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اخبار از استیضاح وزیر کار گفت: تعامل و پیگیری های پشت صحنه از اواسط هفته جاری وجود داشت و حتی شنیدم جلسه ۱۳ ساعته برای بررسی امور مربوط به این موضوع تشکیل شده و بعضی از نمایندگان سعی کردند گره را با دست باز کنند نه با دندان اما به نتیجه ای نرسیدند و ممکن است این استیضاح در هفته آینده برگزار شود.
سعید مرتضوی به جلساتش با احمد توکلی و علیرضا زاکانی اشاره کرد و با بیان اینکه ‌همه باید در جهت وفاق ملی حرکت کنیم، اظهار داشت: اگر بنده و آقای زاکانی و آقای توکلی و همچنین مجلس و دولت و قوه قضاییه “ید واحد” بوده و همیار هم باشیم، می‌توانیم یک باری را به منزل برسانیم.
اظهار نظر متهم جنایت کهریزک در حالی انجام می شود که احمد توکلی که قرار بود نقش حکمیت را داشته باشد از اظهاره نظر در این مورد خودداری کرده است.
وی چهار جلسه رایزنی با سعید مرتضوی داشته است. توکلی رسانه ای کردن موضوع را قبل از استیضاح به مصلحت نمی داند و می خواهد موضوع در یک فضای آرام پیگیری و نتیجه گیری شود. اما گفته می شود حکمیت توکلی طی دو نامه جداگانه به اطلاع زاکانی و مرتضوی رسیده است.
مرتضوی اظهار امیدواری برای تداوم ‌این جلسات، ‌‌به تأکیدات رهبری بر حل اختلافات قوا و مسئولان و ایجاد همدلی و وفاق بین آنها اشاره کرد و ادامه داد: آرزو دارم اگر من با هر کسی اختلاف دارم، آنقدر این جلسات ادامه داشته باشد که ذره‌ای از این اختلافات باقی نماند.
مدیرعامل ‌صندوق تأمین اجتماعی، مجلس را ‌از ارکان اصلی نظام دانست و افزود: امیدوارم اگر هر کدام از نمایندگان مجلس ذهنیتی درباره من دارد، بتوانم جلسات متعدد با آنها داشته باشم که اگر سوءتفاهمی وجود دارد، آنرا رفع کنم و اگر آنها برنامه‌ای برای ارتقای مجموعه ما دارند، ‌از برنامه آنها بهره بگیرم تا تفاهم و همدلی افزایش یابد.
مرتضوی در پایان گفت: ‌امیدوارم ‌موضوع استیضاح وزیر تعاون‌،‌ کار و رفاه اجتماعی به ‌خیر و خوشی تمام شود تا این وزیر فرزانه بتواند در خدمت دولت و نظام ادامه فعالیت دهد.
انتصاب سعید مرتضوی که تنها یک روز قبل از تعطیلات نوروزی انجام شد با مخالفت شدید نمایندگان مجلس و فعالان کارگری و خانواده شهیدان کهریزک رو به رو شده است.
سعید مرتضوی که در تحقیق و تفحص سه دوره مجلس پرونده مسکوت دارد اینک برایش قرار مجرمیت صادر شده است.
اما با این حال وی علاوه بر ریاست ستاد مبارزه با قاچاق مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی را هم بر عهده دارد. انتصابی که پیش از آن بارها نمایندگان نسبت به آن هشدار داده بودند.
هر چند احمدی نژاد اهمیتی به این هشدارها و تهدید به استیضاح وزیر نکرد، اینک به جای استیضاح وزیر نمایندگان استیضاح کننده با مرتضوی رایزنی می کنند.
دولت نیز که سالهاست ۳۵ میلیارد تومان بدهی به دولت دارد، در یک اقدام عجیب اعلام کرده که همه بدهی های خود به این سازمان را پرداخت خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar