måndag 16 april 2012

هدف بحران سازی مجلس، زمینگیر کردن احمدی نژاد است

حملات پی در پی مجلس آخوندها به محمود احمدی نژاد گماشته یاغی شده رهبر، از یک سو نشان از بهم ریختگی در بالاترین سطوح قدرت در رژیم ولایت فقیه دارد و از سوی دیگر دست آموز بودن مجلس و تحت اختیار بیت رهبر قرار داشتن آنرا صحه میگذارد.
کشاکش بین مجلس آخوندها و احمدی نژاد سالهاست ادامه دارد. اما بعد از قهر 11 روزه رییس دولت و خانه نشینی او، مجلس کمر بسته تا گماشته یاغی رهبر را سرجای خود بنشاند. پس از پایان کار رفسنجانی و سرجای خود نشاندن او بدست دار و دسته احمدی نژاد و به اشاره خامنه ای، اکنون نوبت به خود او رسیده است. با این تفاوت که مجری متنبه کردن احمدی نژاد، نمایندگان دستچین شده مجلس آخوندها به سردستگی علی لاریجانی، اخراجی سابق دولت اوست.
به حضور پذیرفتن همزمان رفسنجانی و احمدی نژاد توسط خامنه ای و تاکید او بر جایگاه مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان می دهد که فعلن آتش توپخانه بیت رهبر به سوی رفسنجانی کاهش پیدا کرده و در عوض احمدی نژاد را به مرکز سیبل کشانده است. رد کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس و سر و صدای اطراف آن و حرکت تاریخی نامیدنش و سپس اشاره رهبر به تصویب آن، نمونه کاملی از بی پرنسیپی مجلس است. همچنین نامه لاریجانی به خامنه ای برای توقف فاز دوم هدفمندی یارانه ها که توسط احمدی نژاد آغاز شده بود، بی اختیاری نهاد مقننه رژیم را در عمل ثابت میکند. از سوی دیگر تصمیم به استیضاح وزیر کار به دلیل به کار گماری سعید مرتضوی و فشار به احمدی نژاد برای اخراج او و فراخواندن وزیر ارشاد به دلیل اکران چند فیلم نوروزی، نشان از حجم بالای آتش توپخانه مجلس به سوی دولت دارد. به غیر از همه اینها روز گذشته "سه شنبه" اعضا مجلس دو فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت متقاعد نشدن نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور به 6 سووال آنها، نمایندگان حق استیضاح او را دارند.
همچنین ادعای نماینده دادستان تهران در دست داشتن چندین تن از مسوولان دولتی و معاون وزیر در اختلاس بزرگ بانکی را می شود در همین راستا ارزیابی کرد. هرچند در گذشته مصطفا پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود: "افراد دخیل در تخلف سه هزار میلیارد تومانی از سوی محمود احمدی‌نژاد، چند وزیر کابینه و نمایندگان مجلس حمایت شده‌اند."به نظر می رسد از آنجایی که رهبر و ولی فقیه رژیم نمی تواند و یا نمی خواهد گماشته یاغی شده خود را از ریاست جمهوری برکنار کند، بنابراین تصمیم گرفته تا پایان زمان باقی مانده او را در گرداب کشاکشهای و درگیریها غرق کند تا وقت بحران سازی و به چالش کشیدن او نداشته باشد. به همین دلیل مجلس به فرمان او هر روزه مزامین جدید کوک کرده و او را با بحرانی تازه روبرو میکند. نه مجلس و نه بیت رهبری هیچ توجهی به موقعیت مردم و یا اقتصاد ورشکسته کشور به دلیل بی کفایتی دولت را ندارند و فقط هدفشان از این هیاهو زمینگیر کردن گماشته یاغی رهبر است.اینکه احمدی نژاد در مقابل این تهاجم گسترده چه عکس العملی نشان دهد و پاسخ بحران سازی مجلس را چگونه تدارک ببیند، موضوعی است که در آینده می شود به آنها پرداخت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar