måndag 16 april 2012

محرومیت میثاق یزدان‌نژاد، زندانی سیاسی از رسیدگی پزشکی

میثاق یزدان‌نژاد، زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج، علی‌رغم وضعیت اورژانسی‌اش از رسیدگی پزشکی محروم مانده و هم‌چنین وضعیت روحی نامساعدی دارد.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثاق یزدان‌نژاد، مدت‌هاست که به بیماری "باد فتخ" مبتلاست و بایستی هرچه سریع‌تر تحت عمل جراحی قرار گیرد.



این در حالیست که علی رغم اینکه مسئولان زندان، طی هفته‌های اخیر ۳ مرتبه حتی وی را به علت وضعیت اورژانسی‌اش به بیمارستان منتقل کردند، بدون اینکه عمل جراحی صورت گیرد، او را با دست بند و پابند به زندان بازگرداندند و تاکید کرده‌اند تا آقایان سحرخیز و صمیمی از بیمارستان ترخیص نشده و به زندان برنگردند، کس دیگری را اعزام نمی‌کنیم.



آقای یزدان‌نژاد مشکل اعصاب و روان دارد و محیط زندان ناراحتی وی را تشدید کرده تا جایی که متاسفانه به مدت ۸ ماه است دچار افسرگی شدید شده است.



میثاق یزدان‌نژاد، متولد سال ۱۳۶۵، از شهریور ۱۳۸۶ در زندان به سر می‌برد و از سال ۸۸ به زندان رجایی شهر تبعید شده است. این زندانی سیاسی همینطور ۶ ماه و بیست روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ بوده است.



وی، دانشجوی مترجمی زنبان انگلیسی در مقطع لیسانس است که به اتهام شرکت در مراسم بزرگداشت اعدامیان سال ۶۷ در گلزار خاوران، دستگیر و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران، به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.



این حکم از سوی دادگاه انقلاب تهران شعبه ۱۵ به ریاست صلواتی در سال ۸۸ بعد از دو سال بلاتکلیف بودن به او ابلاغ شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar