måndag 16 april 2012

جایگاه علم و دانش در رژیم ولایت فقیه

زنان طی 35 سال توانستند معیارهای به اصطلاح فرهنگی رژیم در عرصه پوشش، رفتار، اخلاق، اندام، روابط خصوصی، کار و تحصیل را به چالش گیرند. رژیم پس از 35 سال نتوانست و نمی تواند زنان را در حصار خانه و آشپرخانه زندانی کند. مقاومت زنان، به مانع جدی در برابر اجرایی شدن اندیشه ارتجاع دینی تبدیل شد.

راهکارهای ارائه شده از طرف پایوران رژیم جهت خنثی کردن این مانع تاکنون موفق نبوده است. به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس 20 فروردین، حجت الاسلام پناهیان در تلویزیون رژیم رشته های دانشگاهی مانند مهندسی برق، مهندسی عمران و یا کشاورزی را برای زنان غیر مفید دانست. به گمان او این رشته ها به درد زنان برای خانه داری نمی خورد.

پناهیان در برنامه تلویزیونی رژیم به وزارت علوم توصیه می کند که رشته هایی برای زنان ایجاد کنند که برای تربیت فرزند لازم باشد. بر همین منظر وی پیشنهاد تاسیس رشته «مادری» در دانشگاه را می دهد.

در رویدادی دیگر، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش، پیشنهادهایی جهت حضور بیشتر روحانیون در مدارس اعلام کرد. وی گفت تفاهم نامه هایی میان مدیران آموزش و پرورش تهران و مرکز مدیریت حوزه تهران جهت حضور 1700 امام جماعت آقا و خانم در مدارس به امضا رسیده است.

روز جهارشنبه 23 فروردین، کامران دانشجو وزیر علوم در سخن پراکنی خود در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری، اعلام کرد که؛ کسانی که در حرکتهای اعتراضی سال 1388 فعال بوده اند از تحصیل محروم خواهند شد. سخنان وی بیان علنی جنایات رژیم در حق دانشجویان فعال در زمینه اعتراضهای دانشجویی است. محروم کردن دانشجو از تحصیل به دلیل فعالیت سیاسی و اجتماعی ضد حقوق بشر و محکوم است. حق تحصیل و آموزش جهان شمول است که در تمامی کشورها به رسمیت شناخته شده است. در حالی که جمهوری اسلامی فراگیری علم و دانش را «تهدید» تلقی می کند، جوانان این رفتار حکومت را به اشکال مختلف به سخره می گیرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar