måndag 16 april 2012

قبرستان تاريخى مسيحيان در کرمان زير و رو شد

خبرگزارى ميراث‌فرهنگى ـ گروه ميراث‌فرهنگى ـ قبرستان تاريخى مسيحيان که در حريم قلعه دختر قرار گرفته از بين رفت. شواهد امر و گفته‌هاى افراد ساکن در نزديکى قلعه دختر از تاريخى بودن اين قبرستان خبر مي‌دهد. آن‌ها مي‌گويند قدمت اين قبرستان بيش از 200 سال است.

به گزارش CHN‌ اين درحالى است که هنوز هيچ کارشناسى براى بررسى تاريخى در اين محل حضور نيافته است. با اين وجود مسئول روابط عمومى سازمان ميراث‌‌فرهنگى کرمان علت تخريب قبرستان تاريخى مسيحيان را آزادسازى طرح قلعه دختر و قلعه اردشير عنوان کرد.

«محمد مهدى افضلى»، مدير روابط عمومى سازمان ميراث‌فرهنگى کرمان در اين باره به CHN گفت: «قبرستان تاريخى مسيحيان در فهرست ملى ثبت نشده است و تخريب قبرستان در راستاى پروژه آزاد سازى اطراف قلعه دختر و قلعه اردشير توسط شهردارى و ميراث‌فرهنگى بوده است.»

به گفته وي، پيش از اين، قبرستان قديمى ديگرى در اطراف گنيد جبليه وجود داشت که چون مدت طولانى از قبرهاى اطراف آن گذشته بود با همکارى شهردارى تخريب شد.

افضلى معتقد است، پروژه آزادسازى حريم قلعه دختر و قلعه اردشير توسط شهردارى با هماهنگى ميراث در حال انجام است و اگر چنين تخريبى در قبرستان تاريخى مسيحيان وجود داشته باشد مربوط به اين پروژه است.

پيگيري‌هاى خبرنگار CHN از تخريب قبرستان تاريخى مسيحيان تاکنون به نتيجه‌اى نرسيده است چنانچه کارشناسان با اظهار بي‌اطلاعى از پاسخگويى سرباز مي‌زنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar