onsdag 28 december 2011

ترفند های جدید باند رهبری جهت کشاندنِ مردم به پای صندوق های رأی

منظور سرمداران جناحِ ًاصولگرای سنتی ً حکومت نه تأیید صلاحیت همهء اعضای و چهره های شاخص ًاصلاح طلبان ً جهت ورود آنها به عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده است، بلکه هموار کردن راه برای آن عده ًاصلاح طلبً معتدل و سرشناس است که نرمش بیشتری برای مصالحه با ًرهبری ً و باند ًرهبری ً بر سر تقسیم قدرت دارند و قصد به زیر سئوال بردن قدرت کنونی ًرهبر ً در ساختار نظام را هم ندارند. یقینا ً این تعداد از ًاصلاح طلبان ً معتدل می بایست از سرشناسان این گروه باشند که جاذبه کشاندن مردم به پای صندوق های رأی را داشته باشند.

 مذاکرات پشتِ پرده نداریم. این در واقع هشداری است که اخیراً محمد رضا خاتمی از رهبران جبهه مشارکت اسلامی به برخی از دوستانش در جبهه اصلاح طلبانِ حکومتی میدهد؛ که قرار است در صورت ممکن با تأیید صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان در دورِ رقابتهای آینده مجلس شورای اسلامی حضوری فعال داشته باشند. محمد رضا خاتمی این اظهارات را بدنبال افشای گفتگوهای پنهانی علی لاریجانی با یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم مطرح میکند، که رئیس مجلس اسلامی رژیم قول داده است که ًاصلاح طلبان ً معتدل و سرشناس در انتخابات آیندهِ مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت نخواهند شد. علی لاریجانی در این مذاکرات که با حضور مشاورش، زمانی، در دفتر کارش انجام گرفت به نماینده اصلاح طلب دور ششم مجلس گفته است؛ برای تأیید صلاحیت افراد معتدلِ جریان  ًاصلاح طلب ً با شورای نگهبان رایزنی خواهد کرد و او این احتمال را میدهد که شورای نگهبان این افراد را رد صلاحیت نخواهد کرد. همچنین علی لاریجانی در این مذاکرات تأکید میورزد که مجلس آینده میبایست از افراد معتدل و با تجربه دو جناح تشکیل شود که مشکلات کنونی پیش نیاید. همزمان با انتشار این خبر نیز گزارش میشود؛ روزنامه رسالت که از رسانه های اصولگرایان سنتی  است خواستار گفتگوی قاعده مند مابین اصولگرایان سنتی  با اصلاح طلبان  شده است. موضوع شرکت و یا احیانا  تأیید برخی از چهره های با تجربه و سرشناس اصلاح طلبان  در انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح میشود که پیشتر شنیده شد، محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین نظام در خرداد ماه گذشته در طی یک سخنرانی خواستار آن میشود: هم مردم و هم رهبری به نفع آینده از خطاهای یکدیگر چشم پوشی کنند.ً او در ادامه این ادعا میگوید: اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی کنیم.  چه درد آور است شنیدنِ این گفتارهای سرتا پا فریبکارانه از سوی رئیس جمهور پیشین حکومت که ظاهرا ً باز این مردم هستند پس از آنهمه جنایتی که از سوی ارگانهای زیر فرمان رهبری علیه فرزندان آنها اعمال شد، امروزدر جایگاهی هستند که میبایست از آمرین اصلی آنهمه سرکوب و جنایت پوزش بخواهند!!!


  امّا بنظر میرسد تنها محمد خاتمی بعنوانِ سرشناس ترین سخنگوی جریان ًاصلاح طلبانً نیست که مبلغ گشودنِ باب مذاکره مابین ً اصلاح طلبان ً حکومت با جناح ًاصولگرای سنتی ً برای ایجاد یک فضای آشتی برای تشکیل دور آتی مجلس شورای اسلامی میباشد. پیش از او نیز برخی از سخنگویان جبهه ًاصلاح طلبان ً از سیاستِ سازش با جریان ًاصولگرای سنتی ً حمایت کرده بودند. علی مزورعی یکی از همان چهره های سرشناس ًاصلاح طلبی ً در نظام است که پیش از محمد خاتمی اعلام کرده بود که این امکان فراهم است برای برون رفت از بن بست های کنونی در کشور، جناح ًاصلاح طلب ً حکومت با جناح ًاصولگرای سنتی ً تحت رهبری آیت الله علی خامنه ای جهت تفاهم وارد یک دورِ مذاکرات شوند. در واقع همان روش سیاسی که ً اصلاح طلبان ً حکومت مدت دو دهه است پیشه کرده اند تا نظام اسلامی از درون فرونریزد. در راستای همین تلاشهای آشتی جویانه مابین بخشی از جناح ًاصلاح طلب ً و جناح ًاصولکرایان سنتی ً عباسعلی کداخدائی سخنگوی شورای نگهبان حکومت هم در تأکید تلاشهای رئیس مجلس شورای اسلامی جهت هموار کردن شرایط ورود برخی از چهره های معتدل و شناخته شده ًاصلاح طلبان ً به عرصه انتخابات دور آتی مجلس اعلام میدارد: ًشورای نگهبان با حضور اصلاح طلبان در انتخابات مخالف نیست و حتی صلاحیت اعضای تشکل های ممنوع شده توسط حکومت مانند جبهه مشارکت اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را بطور موردی بررسی خواهد کرد.ً همانطور که در آغاز اشاره کردم منظور سرمداران جناح ًاصولگرای سنتی ً حکومت نه تأیید صلاحیت همهء اعضای و چهره های شاخص ًاصلاح طلبان ً جهت ورود آنها به عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده است، بلکه هموار کردن راه برای آن عده ًاصلاح طلبً معتدل و سرشناس است که نرمش بیشتری برای مصالحه با  ًرهبری ً و باند ًرهبری ً بر سر تقسیم قدرت دارند و قصد به زیر سئوال بردن قدرت کنونی ًرهبر ً در ساختار نظام را هم ندارند. یقینا ً این تعداد از ًاصلاح طلبان ً معتدل می بایست از سرشناسان این گروه باشند که جاذبه کشاندن مردم به پای صندوق های رأی را داشته باشند.


امّا در پی اعلام موضعگیریهای جدید بر سر مصالحه احتمالی ًاصلاح طلبانِ ً معتدل با باند ًرهبریً، هنوز بنظر نمیرسد جناح ًاصولگرای سنتی ً حکومت تا این لحظه موفّق شده باشد همهء دسته بندیهای درون جبهه ًاصلاح طلبان ً را برای یک همکاری نزدیک برای دور آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی راضی کند. به همین خاطر ًاصلاح طلبی ً چون تاجزاده که زمانی از مشاورین بسیار نزدیک به محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوریش بود مجبور میشود با اتخاذ یک موضع دوپهلو اعلام دارد: ً که ًاصلاح طلبان ً باید با عدم شرکت خود در انتخابات غیر آزاد مشروعیت انتخابات را زیر سئوال برند و آنرا از رسمیت بیاندازند.ً البتّه میباست توجّه داشت که تاجزاده با نفس شرکت در انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی هیچ مخالفتی ندارد، بلکه او خواهان انتخاباتی است که نمایندگان همهء دسته بندهای ًاصلاح طلب ً همانند دور ششم مجلس شورای اسلامی اجازه حضور در رقابتهای انتخاباتی را داشته باشند. تاجزاده میداند پذیرش و تأیید صلاحیت افراد معتدل و سرشناس از ًاصلاح طلبان ً جهت حضور در انتخابات دورِ آینده مجلس، توازن قدرت در ساختار نظام را بسود ًاصلاح طلبان ً تغییر نخواهد داد، بلکه پروسه انتخابات با همان کیفیتی که علی لاریجانی مطرح میکند بیشتر بسود ًرهبر ً و باند ًرهبری ً  در رأس هرم قدرت تمام خواهد شد. چرا که از یک سو ًرهبر ً و نزدیکانش با این تاکتیک سیاسی موجب تشدید اختلاف و تعضیف در جبهه ًاصلاح طلبان ً حکومتی خواهند شد و از سویی دیگر با ایجاد یک جریان ًاپوزیسیونال ً معتدل در درون نظام جاذبه انتخابات در بین افکار عمومی را بیشتر خواهند کرد، و از این رو رأی دهندگان بیشتری را به پای صندوق های رأی خواهند کشانید. و مهمتر از هر چیزی دیگر ورود بخشی از ًاصلاح طلبان ً به عرصه انتخابات این امکان را به  ًرهبر ً خواهد داد که با چنین ترفندِ زیرکانه ای به مأموریت 8 ساله جناح  ًاصولگرایان فتنه گر ً تحت رهبری باند مشایی – احمدی نژاد خاتمه بخشد و آنها را بدین شکل از صحنه سیاستِ کشور حذف کند. روشن است ابعاد این سیاست تشتت و پراکندگی در صفوف ًاصلاح طلبان ً که از سوی ًرهبر ً و باند او برنامه ریزی شده مورد پذیرش ًاصلاح طلبی ً چون تاجزاده قرار نگیرد و از این رو او هم از همان شگرد سیاسی بهره میجوید که باند ًرهبری ً پیگیر آن است. تاجزاده در آخرین موضعگیری سیاسی اش در رابطه با انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی صریحا ً اعلام داشت: ً اگر انتخابات آزاد نباشد میبایست با عدم شرکت خود در این انتخابات باعث تشدید اختلافات در هیات حاکمه و مشروعیت زدایی آن شد.ً


همه حوادث و موضعگیریهای سیاسی در رابطه با انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی بیانگر این واقعیت است که صحنه گردانِ اصلی این انتخابات جعلی باز رهبر  و باند رهبری  هستند. شکی نیست در تدّوین این سنایور سیاه برای فریب افکار عمومی جهت حضور گسترده شان در پای صندوقهای رأی نیز برخی از سران معتدل و شناخته شده اصلاح طلبِ  حکومت دخالت مؤثر دارند. منظور همان شخصیتهای سیاسی که هرگز خواهان تحولات سیاسی عمیق بسود جامعه نبوده و صرفا  تغییرات در چارچوب این نظام ستم پیشه را خواستار بوده اند. یقینا در آستانه این انتخابات دورغین بار دیگر آن بخشِ عافیت جوی خارج از کشور بیکار نخواهد نشست و همصدا با آن بخش ًاصلاح طلبانً حکومتی برای ماندگار شدگان این رژیم جهل و زور فعالیتهای جدیدی را آغاز خواهند کرد و با برجسته کردن نام چند چهره معتدل و سرشناس  ًاصلاح طلبِ ً در انتخابات، تلاش خواهند کرد مردم را روانه صندوق های رأی کنند. بعبارتی دیگر تلاشی دیگر برای تثبیت پایه های فرسوده شدهِ رژیمی که از درون دچار لغزش و ریزش شده است. بی تردید یکی راهکارهای مشروعیت بخشیدن به رژیم در طی این 33 سال آنهم در بین افکار عمومی جهانی همان کشاندن مردم با فریبکاری به پای صندوق های رأی بوده است که همیشه این رخداد مورد بهره برداری سردمداران حکومت نیز قرار گرفته است. خالی بودن حوزه های اخذ رأی از مردم در روز انتخابات به یک نوع فروپاشی اعتبار و مشروعیت رژیم اسلامی در بین افکار عمومی جهان خواهد بود. عدم شرکت گسترده مردم در انتخابات ِ حکومتی میتواند آغازگر جرقه های آن جنبش مدنی یکپارچه ای باشد که در روند رویش خود بارُقه امید و روح مبارزگری را در دل مردم و اپوزیسیونِ مستقل شعله ور سازد. یقینا ً در تداوم جنبش مدنی گسترده ای این فرصت  پیش خواهد آمد که اجتماعات مدنی و سیاسی مستحکمتر از گذشته شکل گیرند تا طرحی نوین برای رهایی کشور از سیطره فرمانفرمایی روحانیون درافکنده شود. پس  شعار تحریم یکپارچه انتخابات جعلی در جمهوری اسلامی را به شعار همیاری با یکدیگر تبدیل کنیم که یقینا ً اتحّاد همهء دگر اندیشان آزاد اندیش سرآغاز فروپاشی حاکمیت اسلامی و آغاز گذر به پروسه دمکراتیزه کردن ساختارهای سیاسی و اجتماعی ایران در آینده خواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar