måndag 24 september 2012

دوستان نادان هم راستا با دشمنان تحریم کننده ایران: جیمیل فیلتر شد، گوگل هم فیلتر میشود؟!


خرم آبادی که به لطف نگاه بسته وی، در دوران دبیری وی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، سایت پیوندها (صفحه فیلترینگ) بعد از گوگل و یاهو و بلاگفا به رتبه چهارم ارتقا یافته، احتمالا در نظر دارد رتبه بازدید این سایت را به رتبه اول برساند و در گفتگو با خبرنگار وبگردی 2030 از فیلتر شدن سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر خبر داد.
در شرایطی که دشمنان ملت ایران تمام تلاش های خود را برای بستن راه های پیشرفت علمی و اقتصادی مردم و نخبگان کشورمان به کار گرفته اند، برخی دوستان نادان هم راستا با این دشمنان به خودتحریمی دست زده و پازل دشمنان کشور را تکمیل می کنند و جیمیل سرویس جهانی ایمیل که از امنیت نفوذی بالایی در قبال هک و نفوذ برخوردار است فیلتر شد و اگر وعده مسئول فیلترینگ تحقق یابد، گوگل نیز فیلتر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد علمی و استفاده دانشمندان و استادان و دانشجویان کشورمان از جستجوگر گوگل و سرویس پست الکترونیک جیمیل، دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه، در حرکت عجیبی از فیلتر شدن قریب الوقوع گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر خبر داد.
عبدالصمد خرم آبادی که به لطف نگاه بسته وی، در دوران دبیری وی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، سایت پیوندها (صفحه فیلترینگ) بعد از گوگل و یاهو و بلاگفا به رتبه چهارم ارتقا یافته، احتمالا در نظر دارد رتبه بازدید این سایت را به رتبه اول برساند و در گفتگو با خبرنگار وبگردی 2030 از فیلتر شدن سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر خبر داد.
خرم آبادی که از هواداران جبهه پایداری میباشد و حمایت از لیست این گروه را در جریان انتخابات مجلس بصورت علنی بیان کرده بود در توضیح خبر فوق گفت: به دلیل درخواست‌های مکرر مردمی، سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر در سراسر کشور فیلتر می‌شوند. وی توضیح نداد این مردم چه کسانی بوده اند.
وی که دبیر کمیته ای میباشد که اکثریت آنرا دولتی ها تشکیل میدهند در خصوص مدت زمان فیلتر این سایت نیز گفت: گوگل و جی میل تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور فیلتر خواهند بود.
اما تلخ تر از همه آن که این اقدام نابخردانه در جهت فشار بر نخبگان علمی کشور به اسم دفاع از دین صورت می گیرد و به این بهانه که سایت گوگل ارتباطات اقتصادی با سایت یو تیوب دارد، این فیلترینگ توجیه می شود.
سایت باشگاه خبرنگاران هم در ادامه گزارش عجیب خود مدعی شده: اقدام سایت گوگل در انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اعظم در روزهای گذشته و اصرار این سایت به سیاست آمریکایی در عدم برداشتن این فیلم سبب شده تا اعتراضات گسترده‌ای نسبت به این فیلم صورت بگیرد و در نهایت با درخواست‌های مکرر مردم مسلمان ایران، دسترسی به این سایت در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی مسدود شود.
این در حالی است که سایت یوتیوب این فیلم موهن را منتشر کرده که سالهاست در ایران فیلتر است و صرف خرید مالکیت سایت یوتیوب توسط گوگل، قرار است سایت گوگل هم فیلتر شود که انشاالله انتظار فیلم موهن بهانه نبوده باشد و درخواست های بی شمار مردمی این مسئول کاربلد را وادار به اخذ چنین تصمیمی کرده باشد!
در همین حال یک مقام آگاه در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی در گفتگو با نسیم عنوان کرده است: صفحه جستجوی گوگل فیلتر نمی‌شود و تنها سرویس پست الکترونیک گوگل (جی‌میل) تا ساعتی دیگر از دسترس کاربران خارج می‌شود که فیلتر جی میل نیز به نظر نمی رسد روش معقولانه برای مبارزه با فیلم موهون باشد، به خصوص آنکه یکی امن ترین سرویس ایمیل به واسطه کد کردن اطلاعات جیمیل محسوب می شود و در خصوص عدم امنیت ایمیل های ملی نیز بارها توسط کارشناسان هشدار داده شده است.
تکمیلی
سرویس جیمیل از نیمه شب فیلتر شد و به نظر می رسد هنوز تصمیم برای فیلتر سرویس جستجوی گوگل به اجرا در نیامده است تا عملاً بخش بیشتری از مخاطبان فارسی زبان مقیم ایران وادار به استفاده بیش از پیش از فیلترشکن شوند و جایگاه صفحه فیلترینگ در میان پربیننده ترین وب سایت های فارسی زبان تثبیت شود!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar