söndag 23 september 2012

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد: روحانیت یعنی موجودی که گرسنه نمی‌ماند


 احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد می‌گوید کسی که شغل روحانیت را انتخاب نکرده، «متضرر‌ترین» فرد است و «شغل روحانی یعنی موجودی که با خود نشسته فکر کرده گرسنه نمی‌ماند.»
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»٬ وابسته به سازمان بسیج دانشجویی٬ آقای علم‌الهدی روز شنبه (اول مهر) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران استان‌های خراسان این مطلب را بیان کرده است.
وی اظهار کرده که «شغل روحانی یعنی موجودی که با خود نشسته فکر کرده گرسنه نمی‌ماند و زندگی‌اش تامین می‌شود. پس تمام زندگی‌اش را وقف دین و قرآن کرده است.»
به گفته امام جمعه مشهد «کسی که می‌آید حوزه، شرط اولش این است که شغلش را که‌‌ همان روحانیت است، انتخاب کرده و آمده حوزه تا تخصص این خدمت‌گذاری را پیدا کند.»
وی خطاب به طلبه‌ها گفته «مدرک حوزه برای این است که متولیان دین بدانند شما در چه حدی هستید و در کجا‌ها باید از شما استفاده کرد، نه اینکه شما خود به دنبال کار بگردید.»
روحانیون حاکم بر ایران در شرایطی که بیش از ۳۰ سال است در قدرت هستند همواره ادعا می‌کنند آن‌طور که شایسته آن‌ها بوده مورد توجه دولت‌ها قرار نداشته‌اند.
دولت محمود احمدی‌نژاد طی شش سال گذشته بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه کمک کرده است٬ اما روحانیون می‌گویند از بودجه حوزه‌های علمیه ناراضی هستند.
در دو سال گذشته گروهی از روحانیون حامی علی خامنه‌ای اعلام کرده‌اند تیم احمدی‌نژاد برای کنار گذاشتن روحانیت از نهاد قدرت تلاش می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar