torsdag 20 september 2012

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: نظام در شرایط سخت اقتصادی به‌سر می‌برد


 مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته جمهوری اسلامی در شرایط سختی به‌ سر می‌برد و در حوزه تولید٬ اشتغال و کارآفرینی با مشکلات زیادی روبرو است.
به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» آقای پورمحمدی روز چهارشنبه (۲۹ شهریور) در جمع گروهی از کارکنان استان آذربایجان‌ شرقی این مطلب را بیان کرده است.
وی گفته که «ما شرايط سختی داريم و اقتصاد فعلی ما نيازمند وحدت، برنامه‌ريزی و تفکر است که بايد با اعتماد و همکاری یکدیگر تلاش کنيم.»
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اظهار تاسف از «بی‌عملی» مسئولان برای حل و فصل مشکلات اقتصادی٬ گفته «عده‌ای با تحليل‌های نادرست موجب تشديد مشکلات کشور شده‌اند.»
پورمحمدی اظهار کرده است: «تنها کاری که در شرايط فعلی می‌توان برای نجات حوزه اقتصادی کشور انجام داد تدبير و برنامه‌ريزی است.»
وی همچنین افزوده است: «بايد اين شرايط را به خوبی درک کرده و هرگز تسليم نشويم و با برنامه‌ريزی صرفه‌جویی و تکنيک اقتصادی توليد را حفظ کنيم.»
گروهی از مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند ایران در شرایط «شعب ابی‌طالب» قرار دارد و از مردم خواسته‌اند در برابر سختی‌ها و فشار‌های اقتصادی صرفه‌جویی و مقاومت کنند.
محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی نخستین مقام در ایران بود که ۳۰ آذر ماه سال گذشته گفت: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم٬ گویا در شعب ابی‌طالب گرفتار شده‌ایم.»
دو ماه بعد علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی با رد اظهارات آقای بهمنی اعلام کرد جمهوری اسلامی در شرایط «بدر و خیبر» قرار دارد.
براساس روایات تاریخی٬ شعب ابی‌طالب محلی است که پیامبر اسلام و پیروانش، سه سال در آنجا در محاصره اقتصادی- اجتماعی به سر بردند «تا آنجا که از گرسنگی بر شکم خود سنگ می‌بستند.»
آمریکا و غرب طی شش سال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند که در ماه‌های اخیر به روشنی بر وضعیت معیشتی مردم تاثیر گذاشته است.
مقام‌های جمهوری اسلامی با ادامه دادن به برنامه هسته‌ای خود می‌گویند تحریم‌های آمریکا و غرب بی‌تاثیر بوده و آن‌ها را در راهی که انتخاب کرده‌اند٬ مصمم‌تر کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar