torsdag 20 september 2012

انتشار مجدد کاریکاتور درباره پیامبر مسلمانان در یک نشریه طنز فرانسوی

 کاریکاتور نشریه شارلی ابدو
سایت اینترنتی «شارلی ابدو»، یک هفته‌نامه طنز فرانسوی، به علت انتشار مجدد کاریکاتورهایی درباره پیامبر مسلمانان از دسترس خارج شد.
مجله طنز «شارلی ابدو» در شماره تازه خود، بار دیگر، به مناسبت جنجال هایی که درباره فیلم ضد اسلامی بی گناهی مسلمانان به وجود آمده، کاریکاتورهایی با موضوع پیامبر مسلمانان منتشر کرد.
به دنبال انتشار این کاریکاتورها، صبح امروز چهارشنبه، سایت اینترنتی «شارلی ابدو» از دسترس خارج شد.
همچنین صفحه فیس بوک این نشریه، با انبوهی از نظرات موافق و مخالف مواجه شده است.
یکی از کاربران توئیتر نیز در این باره نوشته که «من از شارلی ابدو متنفرم اما آزادی بیان آنها را تأیید می کنم، جمهوری دموکراتیک یعنی همین.»
پیش از این در نوامبر 2011، پس از این که این نشریه فرانسوی یک شماره ویژه «شریعه ابدو» با سردبیری «محمد» منتشر کرد، دفتر این نشریه مورد حمله قرار گرفت.
ریشار پراسكیه، رییس شورای یهودیان فرانسه، انتشار کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو را در شرایط پرتنش فعلی و با تتوجه به قتل هایی که در اعتراضات اخیر مسلمانان علیه فیلم بی گناهی مسلمانان صورت گرفته، یک نوع بی مسؤولیتی توصیف کرده است.
پس از تظاهرات حدود 250 نفر از اسلامگراهای فرانسه در روز شنبه گذشته در پاریس، اسلامگراها دوباره درخواست چندین تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه داده اند.
اما ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه، امروز صبح، این درخواست را رد کرد و گفت درک می کند که برای عده ای برخورنده باشد، اما دولت فرانسه «یک دولت لائیک و یک دولت مردم سالار» است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar