söndag 16 september 2012

خود کرده را تدبیر نیست: احضار ابوالفضل قدیانی توسط شعبه اجرای احکام برای تحمل ۴۰ ضربه شلاق

به گزارش خبرنگار کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز چهارشنبه پانزدهم شهریور ماه سال جاری به اجرای احکام دادسرای مقدسی مستقر در زندان اوین احضار شد تا حکم ۴۰ ضربه شلاق تعزیری او اجرا شود.
ابوالفضل قدیانی به دلیل نگارش متنی خطاب به ملت ایران و به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل یکسال حبس محکوم شده بود که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی بابایی این حکم به ۲ سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق تغییر کرد.
شعبه اجرای احکام درحالی درصدد اجرای حکم شلاق این زندانی سیاسی برآمده بود که اساسا حکم تجدیدنظر به وی ابلاغ نشده است.
بر اساس این گزارش شعبه تجدید نظر اتهام دیگری مبنی بر نشر اکاذیب به ابوالفضل قدیانی اضافه کرده و این درحالی است که نه در طول بازپرسی و دادگاه و نه حتی در کیفر خواست این اتهام به او وارد نشده بود و این مرجع به طور غیر قانونی اقدام به تشدید حکم این زندانی سیاسی کرده است.
درحالیکه این زندانی سیاسی رژیم پهلوی خواستار ابلاغ حکم تجدید نظر و سپس اجرای شلاق تعزیری شد، شعبه اجرای احکام با امتناع از نشان دادن حکم، اعلام کرد که مجاز به ارائه حکم دادگاه نیست.
رسیدگی به اتهامی خارج از چهارچوب کیفرخواست در حالی است که “نشر اکاذیب” نیاز به شاکی خصوصی دارد و متهمی که در زندان است به طور منطقی و قانونی باید شاکی خصوصی داشته باشد.
قدیانی از آذرماه سال گذشته بدون حکم قطعی از زندان اوین در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می برد و تاکنون جز یک مورد از احکام ۵سال حبس ناشی از نامه ها و بیانیه های این زندانی به او و یا وکیل مدافعش چیزی ابلاغ نشده است.
این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بیمار است و تا کنون ۲ بار جهت عمل قلب در بیمارستان بستری شده است ولی بلافاصله پس از عمل جراحی به زندان بازگردانده شده و این درحالی است که به توصیه اکید کمسیون پزشکی، این زندانی برای درمان و طی دوران نقاهت به ۴ ماه مرخصی استعلاجی نیاز دارد.
شاکی این زندانی سیاسی، وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی است و صدور و تشدید حکم ابوالفضل قدیانی که به دلیل نقد آقای خامنه ای در بیانیه ها و نوشته هایش صورت گرفته نشان از کینه توزی و شاکیان او دارد.
او شخص رهبری را بزرگترین مبلغ علیه نظام جمهوری اسلامی خوانده که با انهدام جمهوریت نظام کشور را بصورت مطلقه و خودکامه مدیریت می کند و مسوول تمام مشکلات امروز ایران است.
ماه گذشته در حالیکه این زندانی روزه دار با ضرب و شتم و غل و زنجیر به بیمارستان اعزام شد، بند ۳۵۰ در آستانه اعتراض شدید قرار گرفت که بلافاصله با عذرخواهی علی اشرف رشیدی. رییس جدید زندان اوین از او خاتمه یافت.
به نظر می رسد عدم اجرای حکم شلاق این زندانی بیمار اما پر روحیه و مقاوم بیم و نگرانی از یک حرکت جمعی و اعتراضی ازسوی زندانیان بند ۳۵۰ صورت گرفته باشد.
حکم یک سال حبس ابوالفضل قدیانی زندانی ۶۷ ساله سیاسی آذرماه سال گذشته به پایان رسیده است و پس از آن ۴ پرونده که با ۶ سال حکم زندان برای او گشوده شده و در جدیدترین پرونده وی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مفتوح است این زندانی سیاسی حاضر به شرکت نشد و اساس دادگاه های انقلاب را به لحاظ قانونی و به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی چون حضور هیات منصفه و عدم تعریف جرم سیاسی غیر قانونی دانسته و به رسمیت نمی شناسد

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar