torsdag 27 september 2012

علی اکبر جوانفکر بازداشت شد


تهران – ˈعلی اکبر جوانفکر ˈ مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، سرپرست موسسه فرهنگی – مطبوعاتی ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) ساعت 18 و 30 دقیقه چهارشنبه و همزمان با آغاز سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.
[علی اکبر جوانفکر بازداشت شد]
به گزارش ایرنا،دادگاه کیفری استان تهران در 25آبان سال گذشته ،جوانفکر را به تحمل شش ماه حبس تعزیری به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و شش ماه حبس تعزیری دیگر به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی محکوم کرده بود.
این دادگاه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را از هرگونه اشتغال و فعالیت مطبوعاتی در هررده و سمتی اعم از دولتی و یاخصوصی به مدت سه سال محروم کرده بود.
اما سه ماه بعد شعبه 32 دیوان عالی کشور با نقض حکم دادگاه کیفری تهران در مورد پرونده اتهامی نشریه خاتون (روزنامه ایران) یک فقره مجازات شش ماه حبس تعزیری علیه علی اکبر جوانفکر را حذف و شش ماه حبس تعزیری دیگر علیه وی را قطعی کرد.
دادگاه کیفری تهران درحکم خود جوانفکر را به چند جرم محکوم کرده بود اما دیوان عالی کشور آن را نقض وتمامی موارد اتهامی را یک جرم تلقی و وی را به تحمل یکسال حبس تعلیقی و سه سال محرومیت از هر گونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.
پیشتر ˈجوانفکرˈ اعمال ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب برای اعتراض به رای محکومیت حبس 6 ماهه‌اش را خواستار شده بود.
بر پایه ماده18 ـ (اصلاحی 1385) این قانون ، آراء غیرقطعی و قابل تجدیدنظر یا فرجام همان است که در قانون آئین دادرسی ذکر گردیده، تجدیدنظر یا فرجام‌خواهی طبق مقررات آئین دادرسی مربوط انجام خواهدشد.
بر این اساس ، آراء قطعی دادگاههای عمومی و انقلاب، نظامی و دیوان عالی کشور جز از طریق اعاده دادرسی و اعتراض ثالث به نحوی که در قوانین مربوط مقرر گردیده قابل رسیدگی مجدد نیست مگر در مواردی که رأی به تشخیص رئیس قوه قضائیه خلاف بیّن شرع باشد که در این صورت این تشخیص به عنوان یکی از جهات اعاده دادرسی محسوب و پرونده حسب مورد به مرجع صالح برای رسیدگی ارجاع می‌شود.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری کشورمان در جلسه اخیرشعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست ˈسیامک مدیر خراسانیˈ و با حضور اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات( 12 شهریور) با دفاع از نوشته هایش در مطبوعات تاکید کرده که مقالات مطابق قانون نوشته شده است.
جوانفکر به تازگی نیز از اتهام وارده از سوی سازمان بازرسی کل کشور تبرئه شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar