onsdag 26 september 2012

دو انفجار شدید در نزدیکی ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه


 امروز، چهارشنبه، دو انفجار شدید در نزدیکی یکی از ساختمان‌های ستاد مشترک ارتش سوریه در دمشق روی داد که موجب آتش‌سوزی در میدان الامویین این شهر شد.
خبرگزاری رویترز، این خبر را به نقل از تلویزیون دولتی سوریه مخابره کرده و نوشته که ساختمان فرماندهی ستاد مشترک ارتش سوریه حدودا ساعت 7 صبح امروز مورد حمله قرار گرفت.
با وجود آن‌که آمبولانس‌هایی به محل حادثه روانه شده‌اند، اما هنوز آماری از تعداد قربانیان این دو انفجار در دست نیست.
عمران الزعبي، وزیر اطلاعات دولت سوریه، با نسبت دادن این انفجارها به «تروریست‌ها»، به تلویزیون این کشور گفته که در جریان این حادثه فقط به ساختمان و وسایل خسارت وارد شد.
وی با بیان این که یکی از این بمب‌ها در داخل ساختمان ستاد مشترک ارتش کار گذاشته شده بود، همچنین تأکید کرد که نیروهای امنیتی به دنبال «تروریست‌ها» خواهند بود.
تلویزیون دولتی سوریه نیز مسؤولیت این انفجارها را بر عهده «تروریست‌ها» دانسته است؛ عبارتی که همواره به جای نام بردن از مخالفان بشار اسد توسط رسانه‌های دولتی استفاده می‌شود.
چندی پیش، روز هجدهم ژوئیه، داوود راجحه، وزیر دفاع سوریه و آصف شوکت شوهرخواهر بشار اسد و معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه، در این حمله مشابه به قتل رسیده است. این دو در یک عملیات انتحاری به ساختمان امنیت ملی سوریه در دمشق کشته شدند.
همچنین دیروز سه شنبه نیز، شورشیان سوریه یک ساختمان متعلق به نیروهای شبه نظامی نزدیک به دولت را در دمشق هدف بمب‌گذاری قرار دادند.
تا کنون 27هزار نفر از آغاز خشونت‌های سوریه در مارس 2011 تا کنون کشته شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar