onsdag 26 september 2012

وزیر ارشاد: روزنامه شرق باید توقیف شود: تلاش محافظه‌کاران برای توقیف روزنامه شرق


 خبرگزاری فارس وابسته به بنیاد تعاون سپاه به همراه برخی سایت‌های محافظه‌کار به بهانه انتشار طرحی در روزنامه شرق٬ تلاش‌ها برای توقیف این روزنامه اصلاح‌طلب را آغاز کرده‌اند.
روزنامه شرق در شماره روز گذشته خود (سه‌شنبه چهارم مهر) طرحی منتشر کرده که گروهی از محافظه‌کاران می‌گویند در آن به رزمندگان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران «توهین» شده است.
این رسانه‌ها نوشته‌اند در این طرح رزمندگان جنگ هشت ساله افرادی معرفی شده‌اند که رفتاری «کورکورانه» داشته‌اند.
بیژن نوباوه٬ نماینده مجلس روز چهارشنبه (پنجم مهر) به خبرگزاری فارس گفته ۱۰۰ نماینده مجلس در اعتراض به این اقدام روزنامه شرق نامه‌ای را امضا کرده و خواستار برخورد قضائی با این روزنامه هستند.
مجتبی ذوالنور٬ جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه هم گفته است: «توقیف و تعطیلی روزنامه شرق حداقل‌ترین توقع مردم در برخورد با اهانت بی‌شرمانه این روزنامه است.»
آقای ذوالنور افزوده است: «ما روزنامه شرق را یک روزنامه قلمداد نمی‌کنیم٬ چرا که در حقیقت آن‌ها ارگان یک خط منحط سیاسی در کشور هستند که به مناسبت‌های مختلف همنوایی با دشمنان انقلاب را در دستور کار خود دارند.»
روزنامه جوان دیگر ارگان سپاه پاسداران نوشته روزنامه شرق «گام وارونه‌» برداشته و پیشانی‌بند‌های رزمندگان را «به سیاه‌ترین شیوه ممکن به سخره گرفته است.»
سایت محافظه‌کار «جهان‌نیوز» نوشته طرح این روزنامه به طور «غیرمستقیم موجب وهن ارزش‌های دفاع مقدس شده است.»
این سایت افزوده که روزنامه شرق باید به خاطر انتشار این طرح عذرخواهی کند و در صورت خودداری٬ وزارت ارشاد باید با مسئولان این روزنامه برخورد کند.
پدرام پاک‌ آئین٬ مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد هم اعلام کرده که روزنامه شرق از سوی وزارت ارشاد به خاطر انتشار این طرح اخطار کتبی دریافت کرده است.
آقای پاک آئین گفته است: «آنچه مسلم است این کاریکاتور مغایر با رسالت مطبوعاتی است و شائبه مخالفت با ارزش‌های دفاع مقدس را القا می‌کند.»
محمد حسینی٬ وزیر ارشاد هم اعلام کرده که «نظر ما توقیف روزنامه شرق است و آن را به دادستانی اعلام کرده و در جلسه هیئت دولت با وزیر دادگستری مذاکره کرده‌ام.»
آقای حسینی افزوده است: «کاریکاتور روزنامه شرق در خارج از کشور و سایت‌های ضد انقلاب مورد استقبال قرار گرفته است.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar