torsdag 20 september 2012

یک فعال دانشجویی سخنان خود درباره رهبر را پس گرفت


انتشار متن میزگردی دانشجویی درباره سانسور اظهارات رهبر جمهوری اسلامی٬ امنیتی بودن جو دانشگاه‌ها و دخالت دفتر علی خامنه‌ای در تعیین محتوای سخنرانی‌ها در دیدار‌های رهبر٬ جنجال برانگیز شد.
متن این میزگرد دانشجویی روز یکشنبه (۲۶ شهریور) در سایت «تریبون مستضعفین» منتشر شده که در آن از سانسور سخنرانی‌های خامنه‌ای در صدا و سیما انتقاد شده است.
شرکت کنندگان در این میزگرد همچنین از امنیتی بودن فضای دانشگاه‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند که این انتقاد‌ها با واکنش سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» مواجه شده است.
این سایت روز سه‌شنبه (۲۸ شهریور) در یادداشتی نمایندگان جنبش دانشجویی را  «کوته‌بین» و «خواب‌آلود» خوانده و نوشته که «برخی مقامات جنبش دانشجویی قصد دارند تخم‌مرغ‌های کم‌کاری خود در سبد مسئولیت‌های کلان نظام همچون رهبریّت آن بگذارند و خود از زیر کار شانه خالی کنند.»
سایت «تریبون مستضعفین» هم در واکنش به ابن انتقاد «مشرق‌نیوز» با انتشار یادداشتی از این سایت به عنوان یکی از حامیان حمله به سفارت بریتانیا در تهران نام برده است.
محمد پهلوان از فعالان دانشجویی شرکت کننده در این میزگرد نیز روز سه‌شنبه (۲۸ شهریور) گفته‌های خود مبنی بر سانسور سخنان علی خامنه‌ای در صدا و سیما و جو امنیتی دانشگاه‌ها را پس گرفته است.
آقای پهلوان در این میزگرد از نهاد‌های امنیتی با عنوان مهمترین موانع برگزاری کرسی‌های «آزاد‌اندیشی» در ایران نام برده و افزوده بود برخی محافظه‌کاران به نام «ولایت هر کاری می‌کنند.»
محمد پهلوان همچنین از دخالت دفتر علی خامنه‌ای در تعیین محتوای سخنان و پرسش‌های دانشجویان در دیدار‌های دانشگاهیان با رهبر جمهوری اسلامی خبر داد و از این موضوع نیز انتقاد کرده بود.
این فعال دانشجویی در گفتگو با خبرگزاری فارس از «تحریف» سخنانش خبر داده و گفته که هرگز به اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از سوی دفتر رهبری «تحکمی» صورت نگرفته است.
این فعال دانشجویی همچنین گفته‌های خود مبنی بر امنیتی بودن فضای دانشگاه‌ها را رد کرده و گفته که «حتی بالا‌ترین نهادهای نظام (شورای عالی امنیت ملی) هم نسبت به دانشجویان نگاهی کاملا باز دارند.»
محمد پهلوان یکی از شرکت کنندگان در میزگردی است که در آن اعلام شده بود٬ علی خامنه‌ای در دیدار اخیر خود با گروهی از دانشجویان گفته که «استالین» نیست.
پهلوان با انتقاد از حذف این گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی در صدا و سیما به همراه دیگر شرکت کنندگان در این میزگرد از این نحوه برخورد با اظهارات علی خامنه‌ای انتقاد کرده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar