lördag 15 september 2012

ادعای سایت محافظه کار در مورد بروز انشعاب در جبهه پایداری

 سایت محافظه کار آریا نوشت که در داخل “جبهه پایداری انقلاب اسلامی” انشعاب رخ داده و این تشکل، به دو شاخه تهران و قم تبدیل شده است.
این سایت نزدیک به جبهه متحد اصولگرایان، با انتشار چند مصاحبه و گزارش تاکید کرد که انشعاب جبهه پایداری به دلیل بروز اختلاف میان مدافعان محمود احمدی نژاد (شاخه تهران) و پیروان محمدتقی مصباح یزدی (شاخه قم) رخ داده است.
جبهه پایداری، ائتلافی از اصولگرایان بود که در انتخابات مجلس نهم، در مقابل جبهه متحد اصولگرایان به رقابت پرداخت و در نهایت، در اکثر حوزه های انتخاباتی از این ائتلاف رقیب شکست خورد.
اکثریت اعضای جبهه پایداری، جزو پیروان محمدتقی مصباح یزدی نظریه پرداز نزدیک به آیت الله خامنه ای هستند که هم اکنون منتقد محمود احمدی نژاد است، ولی تعدادی از اعضای این جبهه نیز حامی آقای احمدی نژاد محسوب می شوند.
به نوشته آریا، علت اصلی شکاف میان دو شاخه تهران و قم در جبهه پایداری، اختلاف نظر بر سر کاندیدای این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.
این سایت افزوده که شاخه قم در انتخابات آینده از نامزدی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم یا کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت حمایت می‌کند و شاخه تهران نیز از نامزدی افرادی همچون علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی حمایت می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar