onsdag 26 september 2012

عاملان شلاق‌زدن یک دختر در ولایت غزنی بازداشت شدند


 مقام‌های ولایت غزنی افغانستان می‌گویند تمامی کسانی که در قضیه شلاق زدن یک دختر جوان دست داشتند، بازداشت شده‌اند. روز گذشته صدها تن از فعالان مدنی این کشور در تظاهراتی خواستار جلوگیری از محاکمه‌های صحرایی ملاها شده بودند.
در پی اعتراض‌های وسیع فعالان مدنی افغانستان نسبت به اجرای حکم شلاق برای دختری که متهم به ارتباط با یک مرد جوان در ولایت غزنی، روز سه‌شنبه (۴ مهر / ۲۵ سپتامبر) مجتبی پتنگ، وزیر کشور افغانستان در جلسه عمومی مجلس این کشور گفت، «ملا امامی که این فتوا را داده بود، دستگیر شده و تحقیقات ما از وی ادامه دارد.»
ملای محلی در ولایت غزنی حکم ۸۰ ضربه شلاق را برای این دختر پانزده ساله صادر کرد. مردی که به او اتهام روابط نامشروع با این دختر زده می‌شد به پرداخت ۸۰ هزار افغانی محکوم شده بود.
ظفر شریف، ولسوال جاغوری در ولایت غزنی افغانستان نیز در گفت‌وگو با بخش دری دویچه وله اظهار داشت که تحقیقات از کسانی این حکم را صادر کرده‌اند، جاری است.
آقای شریف هم‌چنین گفت: «با وجودی که شورای علما مدعی است آن‌ها (ملاها) در این قضیه دست ندارند اما با وجود این تحقیقات از آن ها ادامه دارد.»
صابره، دختر پانزده ساله افغانی در پانزدهم شهریور ماه در منطقه حوتقول جاغوری از سوی ملاها و متنفذان محلی به جرم روابط نامشروع با یک مرد شلاق زده شد.
فعالان جامعه مدنی، حقوق بشر و دانشجویان روز گذشته با راه اندازی تظاهراتی در کابل خواستار مجازات کسانی شدند که به صورت غیرقانونی حکم شلاق را برای این دختر افغانی صادر کرده‌اند. آن‌ها از دولت افغانستان خواستند که جلوی خودسری ملا‌های محلی و عاملان اجرای این نوع احکام را بگیرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar