onsdag 26 september 2012

خبرنگار شبکه ایرانی «پرس تی‌وی» در سوریه کشته شد


 یک خبرنگار شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی ایران، در درگیری‌های پس از انفجارهای امروز میدان الامویین شهر دمشق هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این تیراندازی حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه خبری عرب‌زبان العالم، متعلق به ایران، در دمشق نیز زخمی شده است.
سایت شبکه خبری العالم، نیز در این باره نوشته که مایا ناصر در میدان «الامویین» دمشق مشغول پوشش اخبار انفجارهای امروز بوده است.
این سایت اضافه کرده که حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه العالم و تصویربردار این شبکه نیز در این منطقه بر اثر اصابت گلوله کسانی که این شبکه آنها را «تروریست» خوانده زخمی‌ و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
به نوشته این سایت، حسين مرتضي يك هفته پيش نيز در حمله افراد مسلح به گروه خبري شبكه العالم در دمشق زخمي و به بیمارستان منتقل شده بود.
بر این اساس، پیش از این بارها حسین مرتضی به علت پوشش اخبار و تحولات سوریه تهدید به قتل شده بود.
همچنین سایت واحد مرکزی خبر، وابسته به تلویزیون دولتی ایران نیز نوشته که از حدود نیم ساعت پس از انفجار اجازه داده نشد که خبرنگاران به صحنه نزدیک شوند و پس از حدود سه ساعت ارتش سوریه اعلام کرد که ساختمان را پاکسازی کرده اما وقتی خبرنگاران از روبه‌روی ساختمان تصویربرداری می کردند به آنها شلیک شد.
امروز، چهارشنبه، دو انفجار شدید در نزدیکی یکی از ساختمان‌های ستاد مشترک ارتش سوریه در دمشق روی داد که موجب آتش‌سوزی در میدان الامویین این شهر شد.
پیشتر عمران الزعبي، وزیر اطلاعات دولت سوریه، با نسبت دادن این انفجارها به «تروریست‌ها»، به تلویزیون این کشور گفته بود که در جریان این حادثه فقط به ساختمان و وسایل خسارت وارد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar