tisdag 25 september 2012

آمریکا:شرکت ملی نفت به سپاه وابستگی دارد


 کنگره آمریکا وزارت دارایی را به تهیه گزارشی درباره ارتباط شرکت ملی نفت ایران به سپاه پاسداران موظف کرده بود
وزارت دارایی آمریکا در گزارشی شرکت ملی نفت ایران را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط دانسته است.
این وزارتخانه در گزارش خود خطاب به کنگره ایالات متحده عنوان کرده که نفوذ سپاه پاسداران در شرکت ملی نفت ایران، به خصوص از زمان انتصاب سردار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه به وزارت نفت افزایش یافته است.
بر این اساس، میلیاردها دلار پروژه مربوط به بخش انرژی ایران بدون هیچ گونه رقابتی در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء قرار گرفته است.
بر این اساس، ایالات متحده می تواند بانک ها و موسسه های مالی خارجی طرف معامله با شرکت ملی نفت ایران را از دسترسی به بازارهای مالی آمریکا منع کند.
از سوی دیگر، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد به شواهد کافی برای مرتبط دانستن شرکت ملی نفتکش ایران به سپاه پاسداران دست پیدا نکرده است.
وزارت دارایی آمریکا بر اساس قانون “کاهش تهدیدهای ایران و حقوق بشر در سوریه” که اوت امسال به تصویب رسید، موظف بود به کنگره این کشور درباره احتمال ارتباط شرکت های ملی نفت و نفتکش ایران به سپاه پاسداران گزارش دهد.
هر دو شرکت که به دولت ایران تعلق دارند، پیش تر بر اساس بخشنامه های اجرایی رئیس جمهوری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بودند.
گزارش تازه وزارت دارایی آمریکا راه را برای تحریم بانک های خارجی و شهروندان خارجی طرف همکاری با شرکت ملی نفت ایران هموار می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar