fredag 3 augusti 2012

احمد جنتی٬ امام جمعه موقت تهران: گرما و سرما و گرانی دست خداست

احمد جنتی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید گرانی‌ مثل «گرما» و «سرما» دست خداست٬ مردم در مصرف آب و برق و گاز و غذا «صرفه‌جویی» کنند و هر کس از ترس گرانی‌ها اقدام به «ذخیره‌سازی» کند٬ مرتکب «گناه» شده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای جنتی این مطالب را در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرده و از مردم خواسته در شرایط کنونی در سفر‌ه‌های خود سه نوع شیرینی٬ سه نوع میوه و سه نوع شربت نداشته باشند.
وی با اعلام اینکه «اسراف» حرام است از «ریخت و پاش‌ها» در مراسم عروسی انتقاد کرده و گفته است: «وقتی گرانی‌ها در کشور وجود داشته باشد، باید مصرف کاهش یابد.»
امام جمعه موقت تهران همچنین افزوده که «برخی در شرایط گرانی‌های اخیر خود را گم می‌کنند و به ذخیره سازی می‌پردازند که این اقدامات به طور قطع گناه و معصیت است.»
وی با بیان اینکه همه چیز از جمله گرما و سرما و همچنین گرانی دست خداست گفته است: «صرفه‌جویی یکی از راه‌های مقابله با این مشکلات است.»
آقای جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به رسانه‌ها توصیه کرده از انتشار اخباری که موجب بدبین شدن مردم به مقام‌های جمهوری اسلامی می‌شود خودداری کنند و به مردم امید بدهند.
این توصیه جنتی به بهانه فرا رسیدن روز ۱۷ مرداد «روز خبرنگار» در ایران به رسانه‌ها و خبرنگاران داده شده است.
در دیگر خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر‌های ایران نیز امامان جمعه به همین مناسبت از رسانه‌ها خواسته‌اند آثار تحریم‌ها را «بزرگ» نشان ندهند و از انتشار «شایعه» و «دروغ» خودداری کنند.
با افزایش آثار تحریم‌های بین‌المللی بر اقتصاد ایران٬ روحانیون و نظامیان نزدیک به علی خامنه‌ای از رسانه‌ها می‌خواهند مردم را نسبت به مقاومت در برابر این تحریم‌ها توجیه کنند.
در همین زمینه محسن کازرونی٬ امام جمعه کرج گفته که «انتشار اخبار دروغ وحدت و پایه‌های عقیدتی را تضعیف می‌کند و اهل قلم باید خط قرمز‌ها را رعایت کند.»
آقای کازرونی افزوده است: «وظیفه خبرنگار این است که به تهاجم‌های دشمنان آگاه باشد و باید تلاش کنند که در برابر این تهاجمات بایستد.»
زین العابدین قربانی هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت از رسانه‌ها خواسته است: «با پرداختن به اهداف دشمن در زمینه امیدوار کردن مردم تلاش کنند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar