torsdag 23 augusti 2012

تلگراف : رهبر ایران دستور حمله به غرب را صادر کرده

 نشریۀ انگلیسی تلگراف به نقل از مقامات سرویس های اطلاعاتی غرب نوشت که در پی نشست فوق العادۀ شورای امنیت ملی ایران در خصوص پی آمدهای سقوط بشار اسد برای حکومت اسلامی تهران، آیت الله علی خامنه ای به واحدهای قدس سپاه پاسداران ایران فرمان تشدید عملیات تروریستی علیه غرب و متحدانش را صادر کرده است.
رژیم اسد متحدی حیاتی برای حکومت ایران است که از طریق آن ایران قادر به ادامۀ پشتیبانی از حزب الله لبنان به ویژه در منطقۀ تحت نفوذ آن در جنوب این کشور است. تلگراف می افزاید : در گزارشی که شورای امنیت ملی ایران اخیراً تسلیم آیت الله خامنه ای کرده، آمده است که منافع نظام اسلامی ایران در نتیجۀ تحریم های غرب و پشتیبانی غرب از مخالفان دمشق به منظور سرنگونی رژیم بشار اسد به خطر افتاده است.
مقامات اطلاعاتی غرب می گویند که گزارش شورای عالی امنیت ملی ایران در جمع بندی می نویسد که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به تهدیدهای جدید علیه امنیت خود منفعل بماند. گزارش همچنین هشدار می دهد که پشتیبانی غرب از گروه های مخالف بشار اسد “جبهۀ مقاومت” ایران را به خطر انداخته و دسترسی این کشور به حزب الله لبنان را مختل خواهد ساخت.
تلگراف می افزاید : گزارش شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین تصریح می کند که جمهوری اسلامی ایران باید “خطوط قرمز” خود را در سوریه به کشورهای غربی اعلام کند و در عین حال “به آمریکا، صهیونیست ها، انگلستان، ترکیه، عربستان، قطر و دیگران هشدار دهد که نمی توانند در سوریه و منطقه بدون هیچ واکنشی اقدام کنند.”
نشریۀ تلگراف می افزاید که در پی این گزارش آیت الله خامنه ای در ابلاغیه ای به سردار پاسدار قاسم سلیمانی، فرماندۀ سپاه قدس، دستور داده که حملات این سپاه علیه غرب و متحدانش در جهان تشدید شود. نشریۀ انگلیسی اضافه می کند که سپاه قدس طی یک سال گذشته در شماری از سوءقصدها علیه غرب از جمله توطئۀ قتل سفیر عربستان در آمریکا، سوءقصدهای مکرر به جان دیپلمات های اسرائیلی، سوءقصد نافرجام علیه “یوروویژن” در جمهوری آذربایجان دست داشته و دو تن از اعضای آن ماه گذشته نیز در کنیا به همراه مواد انفجاری دستگیر شدند.
یک مسئول ارشد اطلاعاتی غرب گفته است که موج سوءقصدهای اخیر توسط “واحد ۴۰۰” سپاه قدس صورت گرفته که مأموریت انجام عملیات برونمرزی را برعهده دارد. همین منبع می افزاید که حکومت اسلامی ایران اکنون مصمم به نظر می رسد که قصد انتقامگیری از غرب به دلیل نقشش در رویدادهای سوریه را دارد.
نشریۀ انگلیسی تلگراف در پایان نوشته است که دستگیری ۴۸ عضو سپاه پاسداران ایران توسط مخالفان بشار اسد در دمشق هم نقش حکومت ایران را در سرکوب مخالفان بشار اسد نشان می دهد و هم خود دولت ایران را در تنگنا قرار داده که خواستار آزادی و بازگشت فوری گروگان ها به ایران است.
تلگراف می افزاید : در این بین مخالفان اسد تهدید کرده اند که در صورت عدم توقف پشتیبانی تهران از رژیم بشار اسد، گروگان های ایرانی را خواهند کُشت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar