fredag 3 augusti 2012

واکنش به لخت کردن یک زن در فرودگاه، مهدی خزعلی: نوبت ناموس مراجع هم می‌رسد

مهدی خزعلی در واکنش به خبر لخت کردن یک زن در فرودگاه امام خمینی تهران به دست ماموران امنیت فرودگاه، نوشت اگر این کار با همسر وی انجام می شد، “مادرشان را به عزایشان می نشاند.” فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی با انتقاد شدید از روحانیون و مراجع تقلید به علت سکوت در برابر اتفاقات اینچنینی، نتیجه گرفت که “روحانیت ما سالهاست که مرده و ملت او را تشییع و به خاک سپرده و استخوان هایش نیز پوسیده است.” او همچنین خطاب به مراجع تقلید هشدار داد: “نوبت نوامیس شما هم می رسد.”
خبری که مهدی خزعلی را اینچنین به خشم آورده، نخست در سایت بازتاب منتشر و سپس به طور گسترده ای در دیگر رسانه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی مجازی بازنشر شد.
در این خبر آمده بود که ماموران انتظامی فرودگاه امام خمینی تهران، در “اقدامی بی سابقه یک بانوی محجبه و چادری را برهنه” کردند. بازتاب نوشت که “برخی خانواده های ایرانی” در تماس با این سایت از این “اقدام عجیب و خارج از شئونات اسلامی و انسانی” پلیس فرودگاه امام خمینی گلایه کردند.
گزارش بازتاب، رفتار ماموران امنیتی فرودگاه امام خمینی تهران را با رفتار نظامیان آمریکایی در بازداشتگاه مشهور گوانتانامو مقایسه کرده و افزوده بود: “حتی در بدترین شرایط امنیتی، این گونه بازرسی از شهروندان معمولی صورت نمی گیرد و لخت مادرزاد کردن در بازداشتگاه هایی نظیر گوانتامو به عنوان شکنجه تلقی شده بود.”
با گذشت چند روز، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران که مسئولیت حراست از فرودگاه ها و پروازها را بر عهده دارد و نیز مسئولان فرودگاه بین المللی امام خمینی واکنشی به این خبر نشان ندادند.
سکوت روحانیت در برابر جنایت
مهدی خزعلی که در سال های اخیر به یکی از مخالفان رفتار نهادهای نظامی و امنیتی با مردم و معترضان تبدیل شده، با اشاره به این موضوع نوشت که “آیا حرمت انسانی در این فاجعه ذبح نمی شود؟”
فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی در سایت شخصی خود با ذکر حدیثی از امام اول شیعیان خطاب به “شبه مردانی که مرد نیستند” نوشت: “[علی] خطابش با شماست! ای بی غیرتانی که می بینید و می شنوید که زنانتان را در کشورتان، برهنه و لخت و عور می کنند و باز به بهانه حفظ نظام و برای جلب منفعت دو روزه دنیا در خانه هایتان خزیده و خفه گشته اید و نفستان در نمی آید، علی (ع) با شماست!”
او به کسانی که در شب های قدر از علی “دم می زنند” گفت که “علی بیزار از شماست”.
خزعلی نوشت: “حضرت آیت الله، حافظ قرآن و نهج البلاغه، عضو خبرگان رهبری، این زن، عروس شما است، دختر حجة الاسلام و المسلمینی که سوابق بلند بالای اجرایی در کشور دارد، نوه آیت اللهی که در بیت امام بود و اینک در بیت رهبری مشغول به کار است. گریه او را از این حادثه شنیدید و گذشتید، اما می دانید چه کسانی ممکن است همه روزه مورد این تعرض و اسائه ادب و هتک حرمت واقع شوند؟ آیا آنها صدایشان به کسی می رسد؟”
خزعلی با خطاب قرار دادن “حضرت آیت الله” افزود: “جا دارد همه ما در این مصیبت عظمی بمیریم.”
او سپس “مصیبت عظمی” را “برهنه کردن زنان عفیفه ما” ندانست و گفت: “مصیبت عظمی سکوت مرگبار روحانیت بر این جنایت است”.
این منتقد حکومت سپس روحانیون را “خفتگان” خطاب کرد و به آنها گفت: “چرا صدایتان در نمی آید؟ روحانیت ما سالهاست که مرده و ملت او را تشییع و به خاک سپرده و استخوان هایش نیز پوسیده است.”
خزعلی به “خدای کعبه” سوگند خورد که اگر به “همسر من این تعرض شده بود، مادرشان را به عزایشان می نشاندم و خود در راه دفاع از نوامیس مردم شهد شیرین شهادت می نوشیدم.”
فرزند ابوالقاسم خزعلی در ادامه نوشت: “اگر صدای مراجع در نیاید، بخدا قسم روزی را می بینم که دختران و عروسان مراجع تقلید را در این کشور برهنه کنند و آن روز دیگر نباید فریاد زنند!”
دیری نمی‌پاید
او سپس در انتقادی بی سابقه خطاب به مراجع تقلید گفت: “دیری نمی پاید، نوبت نوامیس شما هم می رسد! اگر فریاد نکردید، آنچنان بر سرتان فریاد خواهم زد که همه عالم بیدار شوند، نگذارید فریاد مردم بر سرتان هوار شود، بیدار شوید، ذلت بس است!”
مهدی خزعلی همچنین با انتقاد از سایت بازتاب نوشت: “اینکه نوشته اید لخت کردن بانوی محجبه به چه معناست؟ یعنی غیر محجبه ها را مجازند برهنه کنند؟ ما از حرمت انسان سخن می گوییم و چادری و غیر چادری فرقی ندارد، این تعرض محکوم است.”
فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی که پدرش از اعضای سابق شورای نگهبان و یکی از روحانیون بانفوذ در جمهوری اسلامی است، تا پیش از انتخابات دهم ریاست جمهوری جزو طرفداران حکومت به شمار می آمد و روابطی با برخی چهره های امنیتی مانند سعید امامی داشت.
به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و سرکوب مردم توسط حکومت، خزعلی به منتقد حکومت تبدیل شد و مواضع تندی علیه رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی نژاد و روحانیون و مراجع اتخاذ کرد.
این مسائل علاوه بر اینکه به چندین بار دستگیری او منجر شد، باعث گردید تا پدر او اعلام کند که دیگر وی را به عنوان فرزند خود نمی شناسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar