tisdag 21 augusti 2012

تأکید هولاند بر کناره‌گیری اسد در دیدار با اخضر ابراهیمی

فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه در دیدار با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در زمینه بحران سوریه، گفت که نمی توان بدون کناره گیری بشار اسد از قدرت، راه حل سیاسی برای بحران سوریه داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیروز دوشنبه 20 اوت، فرانسوا هولاند با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد در زمینه بحران سوریه در کاخ الیزه دیدار و گفت و گو کرد.
آقای هولاند در این دیدار، تعهد فرانسه را به برقراری «سوریه آزاد، دموکراتیک، که به حقوق تمامی گروه ها احترام می گذارد» یادآوری کرد.
وی همچنین حمایت خود را از آقای ابراهیمی، نماینده جدید سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در زمینه بحران سوریه اعلام داشت.
آقای ابراهیمی پس از چهل و پنج دقیقه دیدار با فرانسوا هولاند در هنگام خروج از کاخ ریاست جمهوری فرانسه، در مقابل خبرنگاران، بر نقش «مهم» این کشور در پرونده بحران سوریه تأکید کرد.
این سیاستمدار کهنه کار الجزایری که از روز جمعه گذشته جانشین کوفی عنان شده، با یادآوری ریاست دوره ای فرانسه بر شورای امنیت سازمان ملل گفت که فرانسه «کشور مهمی در زمینه هر چیزی که در سوریه اتفاق می افتد است».
وی اضافه کرد: «ملاقات با آقای هولاند یک آغاز بسیار مفید برای من و مأموریتم است.»
آقای ابراهیمی همچنین دیروز با لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه دیدار کرد.
وی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانسه 24 گفت که سوریه مدتی است درگیر جنگ داخلی شده و ماموریت او در این کشور این نیست که از بروز جنگ داخلی جلوگیری کند، بلکه مسؤولیتش پایان دادن به چنین جنگی است.
این اظهارات آقای ابراهیمی واکنش دولت سوریه را در پی داشت.
وزارت امورخارجه سوریه، دیروز 20 اوت، با صدور بیانیه ای و بدون آنکه نام آقای ابراهیمی را ذکر کند، اعلام کرد: «سخن گفتن از جنگ داخلی در این کشور مخالف واقعیت است و این عبارت فقط در ذهن توطئه گران یافت می شود.»
در این بیانیه آمده بود که «آن چه در سوریه اتفاق می افتد جنایات تروریست هایی است که مردم سوریه را هدف گرفته اند، این تروریست ها سلفی های مسلحی هستند که از سوی کشورهای شناخته شده حمایت می شوند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar