tisdag 28 augusti 2012

فرانسه از مخالفان بشار اسد خواست حکومت موقت تشکیل دهند

 فرانسوا هولاند- رئیس جمهور فرانسه، از مخالفان بشار اسد خواست تا یک حکومت موقت تشکیل دهند. وی تأکید کرد بمحض تشکیل چنین حکومتی، فرانسه آن را برسمیت خواهد شناخت. آمریکا در واکنش به این درخواست فرانسه گفته است مخالفان قبل از تشکیل یک حکومت موقت باید به سازماندهی و هماهنگی بهتری دست پیدا کنند.
فرانسوا هولاند، روز دوشنبه در نشست دیپلمات‌های فرانسوی در پاریس گفت وضعیت در سوریه برای صلح و امنیت در منطقه غیرقابل قبول است و به همین دلیل باید تلاش‌ها برای گذار سیاسی در این کشور تشدید یابد.
رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت برای رسیدن به این هدف، فرانسه از مخالفان میخواهد تا یک حکومت موقت تشکیل دهند.
وی با تأکید روی این امر که فرانسه از کشور های عرب میخواهد این روند را تسریع کنند، گفت: «بمحض تشکیل چنین حکومتی فرانسه آن را برسمیت خواهد شناخت.»
فرانسوا هولاند گفت تلاش‌ها برای حال بحران سوریه باید از طریق سازمان ملل متحد انجام یابد و از مشروعیت بین‌المللی برخوردار باشد اما در همین حال تأکید کرد که «استفاده رژیم سوریه از سلاح‌های شیمیایی، به دخالت مستقیم نظامی در این کشور مشروعیت خواهد بخشید.»
ویکتوریا نولاند- سخنگوی وزرا ت خارجه آمریکا، در واکنش به درخواست فرانسه از مخالفان بشار اسد برای تشکیل یک حکومت موقت گفت، آمریکا از مخالفان میخواهد قبل از تشکیل چنین حکومتی، سوری‌های داخل و خارج از سوریه را برای قبول طرح گذار سیاسی با هم هماهنگ کنند.
بگفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مخالفان در ابتدا باید در مورد چگونگی یک گذار سیاسی به توافق برسند تا بعدتر تصمیم خود برای تشکیل یک حکومت موقت را اعلام کنند.
فرانسوا هولاند- رئیس جمهور فرانسه، در اظهارات دیروز خود از موضع‌گیری چین و روسیه در قبال بحران سوریه نیز انتقاد و آن را تضعیف کننده اقدامات این سازمان برای حل بحران سوریه توصیف کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar