tisdag 21 augusti 2012

خبرگزاری مهر گزارش کرد: ۱۶ هزار مراسم ترحیم پس از زمین‌لرزه آذربایجان

در گزارشی از برگزاری «۱۶ هزار مراسم ترحیم» از سوی جمعیت هلال احمر ایران برای قربانیان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی خبر داد.
این خبرگزاری روز سه‌شنبه (۳۱ امرداد) در گزارشی که به بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد سازمان‌های مسئول در زمین‌لرزه آذربایجان پرداخته٬ این مطلب را اعلام کرده است.
خبرگزاری مهر توضیح بیشتری درباره جزئیات برگزاری این ۱۶ هزار مراسم ارائه نداده و اعلام نکرده که این مراسم برای چند نفر برگزار شده است.
گزارش این خبرگزاری هشت روز پس از وقوع زمین لرزه منتشر شده و اگر در این مدت برای هر قربانی سه مراسم (شب اول٬ شب سوم و هفتم) برگزار شده باشد٬ تعداد قربانیان این حادثه به بیش از پنج هزار نفر می‌رسد.
این در حالی است که مقام‌های مسئول تعداد قربانیان این حادثه را ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند و در میان نهاد‌های مسئول اختلاف‌ها بر سر تعداد دقیق کشته‌شدگان همچنان ادامه دارد.
هفته گذشته هم حسین درخشان٬ مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات اعلام کرده بود زمین‌لرزه آذربایجان شرقی ۱۲ هزار خانه را تخریب و ۱۵۵ هزار نفر را دچار حادثه کرده است.
خبرگزاری مهر در بخش دیگری از گزارش خود به ۱۴ اقدام جمعیت هلال احمر به غیر از برگزاری مراسم ترحیم اشاره کرده که به گفته وی انجام آن‌ها «وظیفه» این نهاد امدادگر نبوده است.
این خبرگزاری «ایجاد چادرهای نماز و برگزاری زیارت عاشورا»٬ «تهیه و توزیع اسباب بازی برای کودکان» و «تامین ۱۳۰۰ سرویس بهداشتی و حمام» در مناطق آسیب دیده را از جمله این اقدامات اعلام کرده است.
«دفن حیوانات تلف شده»٬ «اعزام هنرمندان و ورزشکاران به مناطق زلزله زده»٬ «برگزاری نماز عید فطر» و «اعزام روحانیون» از دیگر اقداماتی است که به نوشته این خبرگزاری انجام آن‌ها در حیطه کاری هلال احمر نبوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar