fredag 24 augusti 2012

جنجال مستند «زلال بی‌انتها» همچنان ادامه دارد

سایت «الف» با انتشار گزارشی اعلام کرد سحر ریحانی مجری پروژه جنجالی «زلال بی‌انتها» مدالی به «آستان قدس رضوی» اهدا نکرده و نام وی «در فهرست مدال آوران المپیاد‌ها هم نیست.»
سحر ریحانی دو هفته پیش اعلام کرده بود به خاطر اهدای مدال المپیک ریاضی خود به «آستان قدس رضوی»٬ قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با این آستان برای ساخت یک مستند امضاء کرده است.
این اظهارات خانم ریحانی که گفته می‌شود سابقه تهیه‌کنندگی و کارگردانی ندارد با اعتراض‌های گسترده‌ای به خصوص در میان محافظه‌کاران مواجه شده است.
برخی از سایت‌ها و فعالان فرهنگی محافظه‌کار طی دو هفته گذشته با انتشار اخبار٬ گزارش‌ها و اطلاعیه‌هایی از این اقدام «آستان قدس» انتقاد کرده و از مسئولان آن خواسته‌اند در این خصوص توضیحاتی ارائه دهند.
«آستان قدس رضوی» هم جمعه هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای از عقد قرارداد با خانم ریحانی به منظور ساخت مجموعه «زلال بی‌انتها» دفاع کرده و رقم این قرارداد را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است.
سایت «الف» هم روز جمعه (سوم شهریور) با انتشار گزارش تازه‌ای از «ابهام» در روابط سحر ریحانی با «آستان قدس رضوی» و مصطفی واعظ طبسی فرزند عباس واعظ طبسی خبر داده است.
از مصطفی واعظ طبسی به عنوان مهمترین حامی عقد این قرارداد نام برده می‌شود.
این سایت به نقل از مسئول موزه سکه و مدال «آستان قدس رضوی» هم نوشته که هیچ مدالی از سوی خانم ریحانی به این موزه اهدا نشده است.
«الف» در پایان گزارش خود از باردیگر از مسئولان «آستان قدس رضوی» خواسته درباره ارتباط خانم ریحانی با این مجموعه و چرایی و چگونگی عقد قرداد هنگفت با وی برای ساخت مستند «زلال بی‌انتها» توضیح دهند.
حیدر رحیم‌پور ازغدی یکی از فعالان فرهنگی محافظه‌کار نیز در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» با انتقاد از این اقدام «آستان قدس» حملات تندی متوجه مسئولان و متولیان آرامگاه امام هشتم شیعیان کرده است.
آقای رحیم‌پور ازغدی گفته که «روح تمدن قجری دستمالی شده پهلوی‌ها بر آستان قدس رضوی حاکم است.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar