torsdag 23 augusti 2012

یک عضو هیات علمی دانشگاه «امام صادق»: صدا و سیما اعلام نمی‌کند ورشکسته شده است

 حسام‌الدین آشنا٬ عضو هیات علمی دانشگاه «امام صادق» از سازمان صدا و سیما به عنوان شرکتی «زیان‌ده»٬ وابسته به «حاکمیت» و «انحصارگرا» نام برد که نمی‌خواهد اعلام «ورشکستگی» کند.
آقای آشنا در گفتگو با تازه‌ترین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» گفته است: «صدا و سیما اگر نگوییم بالفعل ورشکسته است ولی در شرایط بحرانی قرار دارد.»
وی اظهار کرده که به خاطر «غفلت» صدا و سیما٬ آمار دارندگان ماهواره در ایران که سال ۱۳۸۶ بیش از ۳۲ درصد اعلام شده بود٬ در حال حاضر به بیش از ۵۵ درصد رسیده است.
این استاد دانشگاه با اعلام این مطلب نتیجه گرفته که «صدا و سیما یک شرکت زیان‌ده است که ورشکستگی‌اش را اعلام نمی‌کند.»
در سال‌های اخیر گرایش مردم برای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای افزایش قابل توجهی داشته است.
بسیاری از کار‌شناسان عملکرد نامطلوب صدا و سیما و محدودیت‌های گسترده اجتماعی در ایران را مهم‌ترین عوامل گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌دانند.
در سال‌های اخیر انتقاد‌ها و اعتراض‌ها به عملکرد صدا و سیما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است٬ به طوری که بسیاری از محافظه‌کاران نیز به جمع منتقدان سرسخت این سازمان پیوسته‌اند.
اول مهر ماه سال گذشته نیز در واکنش به این انتقاد‌ها محسن حبیبی٬ مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه دو سیما به صراحت اعلام کرده بود صدا و سیما توان مقابله با برنامه‌های فرهنگی ماهواره‌ها را ندارد.
سازمان صدا و سیما یکی از سازمان‌های زیرنظر علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی است که در حال حاضر به خاطر وابستگی شدید به حاکمیت امکان تحقیق و تفحص از آن ممکن نیست.
آقای آشنا در همین رابطه از صدا و سیما به عنوانی سازمانی یاد کرده که «هیچ‌گاه اجازه ارزیابی مستقل از خودش را به کسی نداده» و این مسئله ناشی از «انحصارگرایی» در میان مدیران این سازمان است.
به گفته آشنا٬ صدا و سیما با چسباندن خود به حاکمیت٬ مصونیت «آهنین» یافته که باید این مصونیت و انحصار شکسته شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar